ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت دوازدهم که مبتنی بر آمار سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ است، نسبت به بازه زمانی مشابه دوساله، تنها از رشد سهم بازار همراه اول و ریزش ایرانسل و رایتل خبر می‌دهد.
در حالی که طراح طرح صیانت از کاربران فضای مجازی ادعا می‌کند قرار نیست پلتفرمی فیلتر شود و تا زمانی که نمونه جایگزین خدمات خارجی به نمونه رقابتی تبدیل نشده،  برخوردی صورت نمی‌گیرد، منتقد این طرح معتقد است با این شرایط و تعهداتی که برای حضور شرکت‌های خارجی ذکر شده، هیچ پلتفرم خارجی تعهدات را نخواهد پذیرفت و وارد ایران نخواهد شد و ما شلاق را به گرده پلتفرم داخلی می‌زنیم.

آذری جهرمی در حاشیه جلسه دولت؛

ایراداتمان را روی چشم می گذاریم اما...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه آخرین جلسه هیات وزیران دولت دوازدهم گفت: ایراداتی که به زیر ساخت‌های فناوری ارتباطات گرفته می شود را روی چشم می گذاریم اما نمی توان نسبت به تحولات مهمی که در این زمینه رخ داده است چشم خود را ببندیم.
واکاوی هجمه ها به طرح ساماندهی فضای مجازی؛

صیانت قبل از خیانت

در جریان برگزاری جلسه علنی روز (چهارشنبه ۶ مرداد) مجلس شورای اسلامی، طرحی با مضمون "صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی" مبتنی بر اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار نمایندگان ملت قرار گرفت.
واکنش منفی افکار عمومی به طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در مجلس انقلابی، صدا و سیما را تکاپو انداخته تا ملتی را از سوء تفاهم به درآورد که هان ایهاالناس! این قطع و قتل و کاهش و محدودیت اینترنت نیست و قرار نیست شبکه های پرطرفدار و محل مجازی کسب و کار مردم را ممنوع و تعطیل کنند و ریز و درشت، کارشناس می‌آورند تا همین را بگویند. یکی وعدۀ اصلاح بدهد و دیگری رفو کند!
تعداد سیم کارت های مجاز برای هر شخص چه قدر است؟

نحوه استعلام سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود

جالب است بدانید هر فرد، فقط می‌تواند تعداد محدودی سیم کارت به نام و در مالکیت خود داشته باشد. اگر از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامتان است اطلاع ندارید، این مطلب را بخوانید.
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دنبال قانونی کردنیم نه فیلترینگ!

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اب بیان اینکه نمایندگان با طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی به دنبال قانونمند کردن این فضا هستند و نه فیلترینگ گفت:محور این طرح حمایت از کاربران است و هیچ قصدی برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی نداریم.
شرکت آمازون به دلیل استفاده از اطلاعات شخصی کاربران بدون موافقت آنها ونقض مقررات حریم خصوصی اتحادیه اروپا جریمه شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «مسدودسازی پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتس اپ برنامه مجلس نیست» از کارشناسان و فعالان این حوزه خواست تحت تأثیر « فضاسازی‌ها و مطالب خلاف واقع» موضع‌گیری نکنند.
مراسم امضای تفاهم نامه شرکت ارتباطات سیار ایران و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ایام دهه امامت و ولایت برگزار و اپراتور اول تلفن همراه حمایت از 2000 کودک طرح محسنین را متقبل شد.
آیین امضا تفاهم‌نامه سه جانبه حمایت از توسعه، تجاری‌سازی فناوری‌ها و تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت همراه اول، بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی و به همت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد.
بزرگترین شرکت آمریکایی اعلام کرد از تبعات کمبود جهانی تراشه در امان نمانده است و در این راستا کندی رشد درآمد را در سه ماهه آتی را پیش بینی کرد.