ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

شیائومی رسما اعلام کرد که از امسال دیگر از برند Mi برای نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند خود در بازارهای خارج از چین استفاده نمی‌کند و این گوشی‌ها نیز با نام برند Xiaomi شناخته خواهند شد.

سازمان فضایی روسیه اعلام کرد ماموریت خود به ماه را به دلیل مشکلاتی که هنگام آزمایش فضاپیمای "Luna-۲۵" با آن روبرو شده‌اند، به تعویق انداخته است.

براساس آمار، افزایش حجم وب‌سایت‌ها، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای آنلاین، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی، افزایش مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها و انجام به‌روزرسانی‌های مکرر از عوامل موثر بر افزایش میزان مصرف اینترنت در سال‌های اخیر است.

اینستاگرام قابلیت بالا کشیدن لینک‌ها در بخش استوری را از تاریخ ۸ شهریور غیرفعال می‌کند. پس از این تاریخ، کاربران برای لینک‌های درون استوری باید از یک استیکر مخصوص استفاده کنند.
طبق برآورد موسسه تحقیقات اقتصادی کلن، دورکاری از خانه در دوران همه گیری ویروس کرونا به شرکت‌های آلمانی ۵۳ میلیارد یورو (۶۲ میلیارد دلار) خسارت حاصل از حملات سایبری وارد کرد.

به‌منظور راحتی کاربران «اوانو» در استفاده از این اپلیکیشن و دسترسی سریع و آسان به خدمات موجود در «اوانو»، نسخه جدید وب اپلیکیشن «اوانو» در دسترس قرار گرفت. بر همین اساس کاربران سیستم عامل ios می‌توانند با استفاده از این نسخه از خدمات «اوانو» استفاده کنند.
در این روزها که تورم و شرایط سخت اقتصادی بر فضای جامعه حکم فرماست، مدیریت هزینه‌ها به یک موضوع اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده به خصوص آنکه تعداد خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض و ده‌ها هزینه متنوع رشد بی سابقه‌ای پیدا کرده است.
موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

محفوظی: از ویژگی‌های زارع‌پور تخصص و تجربه است

نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم از موافقت خود با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: همه توانمندی‌های مورد نیاز به پشتوانه تحصیلات و سالها تجربه درحوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی کشور در آقای زارع‌پور وجود دارد.

موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

یوسفی: رشته تخصصی مرتبط وزیر پیشنهادی ارتباطات فراموش نشود

یک عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به رشته مرتبط وزیر پیشنهادی ارتباطات با حوزه زیرساخت حوزه فضای مجازی گفت: اگرچه در نظام اسلامی در حوزه زیرساخت ها اقدامات خوبی شده است ولی در این حوزه نیز باید کار شود.

مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

نظری: زارع‌پور رویه شفافی ندارد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تجربه کافی ندارد، گفت که آقای زارع‌پور رویه شفافی ندارد.