پنج علامت مهم که نشان می‌دهد هک شده‌اید

چند نشانه وجود دارد که اگر آن‌ها مشاهده کردید، باید احتمال بدهید که اینترنت شما هک شده است.


تصویر پنج علامت مهم که نشان می‌دهد هک شده‌اید

به گزارش سایت خبری پرسون، مشاهده نرم‌افزارهای غیرمعمول روی دستگاه‌های شما می‌تواند نشانه دیگری از این باشد که یک مهاجم سایبری کنترل شبکه Wi-Fi شما را در دست گرفته است و هک شده اید. ممکن است متوجه برنامه‌هایی شوید که هرگز در موبایل یا رایانه‌تان دانلود نکرده‌اید.

متخصصان فناوری به کاربران Wi-Fi در مورد تلاش هکرها برای سرقت اطلاعاتشان هشدار می‌دهند. مانند بسیاری از محصولات فناوری، شبکه‌های Wi-Fi در معرض هک توسط عوامل تهدید هستند. نفوذ به سرورها، دستگاه‌ها و شبکه‌های آسیب‌پذیر به مجرمان سایبری اجازه می‌دهد تا داده‌ها و حتی پول شما را بدزدند.

برای جلوگیری از این امر، شرکت امنیت سایبری Aura پنج نشانه را به اشتراک گذاشته است که می‌تواند نشان دهد شبکه شما در معرض خطر قرار گرفته است.

اگر پیام باج‌افزاری دریافت کردید، ممکن است به این معنی باشد که شبکه Wi-Fi شما هک شده است. کلاهبرداران از این طریق به اطلاعات، داده‌ها یا عکس‌های حساس شما دسترسی پیدا می‌کنند و سپس از آن برای اخاذی از شما استفاده می‌شود.

همچنین اگر متوجه شدید اینترنت شما بسیار کندتر از حد معمول است، ممکن است نشانه این باشد که یک غریبه غیرمجاز به شبکه شما دسترسی دارد. به این دلیل که هر چه افراد بیشتری از شبکه شما استفاده کنند، پهنای باند اینترنت بیشتری مصرف می‌شود. در نتیجه، پهنای باند کمتری برای مرور آنلاین، استفاده از برنامه‌ها و خدمات یا تماشای ویدیو در دسترس شما است.

مشاهده نرم‌افزارهای غیرمعمول روی دستگاه‌های شما می‌تواند نشانه دیگری از این باشد که یک مهاجم سایبری کنترل شبکه Wi-Fi شما را در دست گرفته است. ممکن است متوجه برنامه‌هایی شوید که هرگز در موبایل یا رایانه‌تان دانلود نکرده‌اید.

متخصصان هشدار می‌دهند که ممکن است مهاجمان سعی کنند با دستگاه‌های ناآشنا به شبکه شما متصل شوند. اگر فکر می‌کنید شخصی فعالیت‌های شما را جاسوسی می‌کند، می‌توانید به آدرس IP روتر خود در مرورگر وب وارد شوید و به فهرست دستگاه‌های متصل نگاه کنید.

یکی از بزرگترین علامت‌هایی که نشان می‌دهد شبکه شما به خطر افتاده، تغییر رمز عبور وای‌فای شما است. مهاجمان سایبری مدت کوتاهی پس از نفوذ به روتر شما، رمز عبور را تغییر خواهند داد تا از تغییر تنظیمات و محافظت جلوگیری کنند. اگر نمی‌توانید با اطلاعات حساب خود وارد شوید، روتر Wi-Fi شما احتمالا هک شده است.

منبع: همشهری‌آنلاین

510159