چهار گوشی که می‌توان با پول رجیستر آیفون خرید

اپل‌باز‌ها برای رهایی از ماجرای ممنوعیت واردات آیفون دست به هر کاری می‌زنند؛ ایندفعه پیشنهاد خرید یک گوشی جدید به‌جای هزینه رجیستر مطرح شده است
تصویر چهار گوشی که می‌توان با پول رجیستر آیفون خرید

به گزارش سایت خبری پرسون، رجیسترنشدن آیفون 15، قفل‌های جدیدی را برای طرفداران متعصب و ولخرج اپل در ایران آنلاک می‌کند. یکی از آن‌ها در توئیتر نوشته: به جهنم که آیفون 15رجیستر نمی‌شه؛ پول رجیسترشدن رو بدین ردمی نوت 12 و کنار آیفون از آن استفاده کنید. کاربر دیگری با اشتراک گذاشتن توئیت قبلی چندتا از میانرده‌های معروف بازار موبایل مثل A24 و A34 را فهرست کرده و خیلی جدی گفته: این گوشی‌ها را می‌شه جای رجیستر کردن خرید و بی‌دردسر از اپلیکیشن‌های بانکی و ... استفاده کرد!

شماره یک | ردمی نوت 12؛ حداقل هفت میلیون و ۲۰۰

ردمی نوت 12 که اولین پیشنهاد طرفداران متعصب اپل برای خرید یک گوشی کنار مدل‌های آیفون ۱۵ معرفی شده، یک گزینه هفت، هشت میلیون تومانی است. فروشنده‌های موبایل قیمت ردمی نوت 12 را با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی و شش گیگابایت حافظه‌موقت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند و خرید ردمی نوت 12 نسخه ۲۵۶ گیگ با هشت گیگابایت حافظه‌موقت، تقریبا یک میلیون بیشتر خرج برمی‌دارد.

ردمی نوت 12 از اواخر اسفند پارسال در بازار موبایل وجود دارد و رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی که فروشنده‌ها برای ارزان‌ترین نسخه آن اعلام می‌کنند، بهترین قیمت ردمی نوت 12 در ماه‌های گذشته است. مدلی که با ابعاد ۱۶۵.۷ در ۷۶ در ۷.۹ راهی بازار شده و تقریبا ۱۸۴ گرم وزن دارد.

ردمی نوت 12 در بازه خودش یکی از بهترین میانرده‌های اقتصادی بازار است و خیلی از طرفداران شیائومی خرید ردمی نوت 12 را نسبت به گوشی پرفروشی مثل گلکسی A14 سامسونگ ترجیح می‌دهند.

شماره دو| گلکسی A24 سامسونگ؛ حداقل هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

گلکسی A24 سامسونگ یکی از رقبای مستقیم ردمی نوت 12 شیائومی است. مثل رقیب چینی خودش دست‌کم هفت میلیون و ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد و این یکی هم از ابتدای سال در ویترین موبایل‌فروشی‌ها دیده می‌شود.

قیمت گلکسی A24 البته با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی و شش گیگابایت حافظه‌موقت به حداقل هشت میلیون تومان می‌رسد.

گلکسی A24 از نظر سخت‌افزار تاحدودی بهتر از ردمی نوت 12 عمل می‌کند. از یک طرف به‌خاطر آداپتور ۳۳ واتی که در جعبه ردمی نوت 12 وجود دارد کفه ترازو در بخش باتری به سمت گوشی چینی سنگینی می‌کند و از یک طرف دیگر به‌خاطر حذف آداپتور از جعبه گوشی‌های سامسونگ باید موقع خرید گلکسی A24 حدود ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان دیگر کنار گذاشت.

گلکسی A24 و ردمی نوت 12 در بخش دوربین و نمایشگر فرق زیادی ندارند و احتمالا این یکی برای کسی که گلکسی A24 یا ردمی نوت 12 را برای گذاشتن کنار آیفون 15مقایسه می‌کند، اصلا اهمیتی ندارد.

شماره سه | گلکسی A34؛ حداقل ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

گلکسی A34 همزمان با A24 رونمایی شد و در نیمه ابتدایی ۲۰۲۳ یکی از ۱۰ گوشی پرفروش دنیا لقب گرفت. اتفاقا در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی معروف داخلی ردپایی از نسخه‌های مختلف گلکسی A34 سامسونگ دیده می‌شود.

خرید گلکسی A34 همزمان با اولین روز‌های پاییز امسال دست‌کم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد، اما اگر روی نسخه ۲۵۶ گیگ دست بگذارید، فروشنده‌های موبایل ممکن است ۱۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کنند.

گلکسی A34 از نظر زبان طراحی تقریبا همان A24 است. هر دوتا مدل به نمایشگر‌های ۱۰۸۰ و از نوع سوپر AMOLED مجهز شدند که خب نمایشگر A34 حدود یک‌دهم اینچ بزرگتر است. گلکسی A34 در استفاده‌های روزمره سه، چهار ساعت بیشتر شارژدهی دارد، اما همان ماجرای حذف آداپتور، ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان دیگر به فاکتور خرید گلکسی A34 اضافه می‌کند. A34 به‌خاطر برتری‌هایی که در آیتم مختلف نسبت به رقیب خانوادگی خودش دارد، حداقل سه میلیون بیشتر فروخته می‌شود؛ ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان.

شماره چهار | موتو G73؛ حداقل ۱۱ میلیون تومان

موتو G73 موتورلا نسبت به مدل‌هایی که اپل‌باز‌ها برای گذاشتن کنار آیفون ۱۵ معرفی می‌کنند، اسم‌ورسم کمتری دارد. با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی و هشت گیگابایت حافظه‌موقت ۱۱ میلیون تومان فروخته می‌شود و می‌توانیم موتو G73 موتورلا را یکی از رقبای A34 سامسونگ بدانیم.

موتو G73 از نظر سخت‌افزار و به‌خاطر فرق‌هایی که بین تراشه دایمنسیتی ۹۳۰ و دایمنسیتی هزار و ۸۰ وجود دارد، یک سطح پایین‌تر از گلکسی A34 قرار می‌گیرد.

موتو G73 در بخش دوربین با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل راهی بازار شده و روی کاغذ به حسگر ۴۸ مگاپیکسل گلکسی A34 برتری دارد. اما در عکس‌هایی که A34 ثبت می‌کند، رنگ‌ها واقعی‌تر هستند و خیلی‌ها A34 را بهترین گوشی ۱۰ میلیونی بازار در بحث دوربین می‌دانند. از حیث نمایشگر و باتری هم تفاوت زیادی بین موتو G73 و گلکسی A34 وجود ندارد و همین عملکرد مشابه آن‌ها را در رده مدل‌های ۱۰، ۱۱ میلیونی بازار قرار می‌دهد.

منبع: فرارو

521867