رونمایی از اولین مدل هوش مصنوعی ایلان ماسک

اوایل تابستان امسال ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام xAI راه‌اندازی کرد، حالا او اعلام کرده که این شرکت در حال آماده‌شدن برای عرضه اولین مدل هوش مصنوعی خود است.
تصویر رونمایی از اولین مدل هوش مصنوعی ایلان ماسک

به گزارش سایت خبری پرسون، ماسک در پستی از شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که شرکت xAI قرار است این مدل را در روز شنبه ۱۳آبان‌ماه برای «گروه منتخبی» از کاربران عرضه کند.

او ادعا کرد که این فناوری «از نظر برخی جنبه‌های مهم، بهترین چیزی است که وجود دارد». با این وجود، هنوز مشخص نیست که کدام گروه منتخب به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

هدف شرکت تازه تأسیس‌شده ایلان ماسک

شرکت xAI ایلان ماسک اولین مدل هوش مصنوعی خود را فردا ارائه می‌کند

با این وجود، اولین نسخه از هوش مصنوعی شرکت تازه تأسیس‌شده ماسک فردا منتشر خواهد شد.

این شرکت که تیر ماه گذشته راه‌اندازی شده است، مأموریت درک «ماهیت واقعی جهان» را بر عهده دارد.

البته ماسک بعداً توضیح داد که هدف اصلی xAI ساخت یک «AGI خوب» است که «حقیقت جویانه» باشد و میزان کنجکاوی زیادی دارد. او گفت که این شرکت به سؤالات علمی رسیدگی خواهد کرد و تلاش می‌کند تا بفهمد در دنیا چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

ایلان ماسک همچنین یکی از بنیانگذاران شرکت OpenAI سازنده چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT بوده که بعداً از آن جدا شد و تاکنون مشکلاتی با آن داشته است. او بار‌ها ابراز نگرانی کرده است که این مدل غیرمنصفانه است. او همچنین ادعا کرده بود که در حال کار روی هوش مصنوعی «TruthGPT» برای مقابله با چنین مشکلاتی است.

هوش مصنوعی جدید ماسک احتمالاً رقیبی برای مدل‌های GPT به همراه PaLM ۲ گوگل و Llama متا خواهد بود.

ثروتمندترین فرد جهان ظاهراً برای توسعه این مدل هوش مصنوعی «مانوئل کرویس» و «ایگور بابوشکین»، اعضای سابق واحد تحقیقات هوش مصنوعی DeepMind گوگل را نیز استخدام کرده است.

منبع: دیجیاتو

546856