علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

برای مدیریت و درمان همه بیماریها شما باید اطلاعات کافی راجع‌ به آن بیماری داشته باشید، دیابت هم جزء بیماریهایی است که با داشتن آگاهی میتوانید آنرا کنترل کنید.
محققان بر این باورند که اگر بوریس و اسپارتا، توله شیر‌های یخ زده، فرصت رشد کردن می‌یافتند، احتمالا پوشش بدنشان به رنگ خاکستری در می‌آمد تا بتواند به آن‌ها در استتار در قطب شمال و سرمای سیبری کمک کند.
این یافته و ایده‌ای جذاب است. این مدل نشان می‌دهد که تزریق اسید نیتریک به هوای ساختمان از طریق سیستم تهویه آن ممکن است احتمال عفونت را برای افراد به میزان ۱۰۰۰ برابر کاهش دهد. این امر تنفس اسیدی قوی را شامل می‌شود، اما احتمالا نباید مضر باشد.
ترکیبی از کووید، آنفلوآنزا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) چیزی که به عنوان «سه‌گانه» امسال شناخته شده موجب افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی است.
دانشمندان مولکولی کلیدی در پیشرفت پارکینسون را شناسایی کردند و این کشف می‌تواند بلافاصله به فرصت‌های جدیدی برای توسعه دارو منجر شود.
گروهی از دانشمندان دانشکده پزشکی جانز هاپکینز ایالات‌ متحده که در حال بررسی نحوه عملکرد مغز در حالت کم‌شنوایی ناشی از افزایش سن هستند، اخیرا کشف کرده‌اند که موش‌های مسن نسبت به موش‌های جوان توانایی کمتری در خاموش‌ کردن برخی سلول‌های مغزی فعال در جذب صدای محیط دارند.
معاون مرکز تحقیقات ایدز ایران درخصوص واکسن ایدز گفت: اخباری که اعلام می‌شود در حد تحقیقات است. این موضوعات باید وارد جامعه شده و آثار آن را در سطح وسیع دید؛ زیرا یک واکسن یا دارو تا بخواهد به مصرف جامعه برسد باید فازهای مختلف را طی کند و گاهی اوقات در این زمینه اغراق می‌شود.