اگر قند خونتان بالاست به این میوه ها لب نزنید

اگر نگران میزان کالری و یا قند مصرفی در رژیم غذایی خود هستید، در اینجا لیستی از میزان قند و کالری موجود در میوه ها برای شما لیست شده است.
تصویر اگر قند خونتان بالاست به این میوه ها لب نزنید

به گزارش سایت خبری پرسون، اگر نگران میزان کالری و یا قند مصرفی در رژیم غذایی خود هستید، در اینجا لیستی از میزان قند و کالری موجود در میوه ها برای شما لیست شده است.

میوه بدن شما را با فیبر و مواد مغذی ضروری تامین می‌کند. میوه ها همچنین کالری، سدیم و چربی کمی دارند؛ اما میوه های مختلف دارای سطوح مختلف قند هستند، بنابراین مهم است که قبل از افزودن آنها به رژیم غذایی خود، به آن توجه داشته باشید.

میوه هایی که قند بالایی دارند

انبه

میزان قند میوه متغیر است اما انبه مقدار زیادی دارد. یک انبه ۴۶ گرم قند دارد، بنابراین اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید یا میزان قند مصرفی خود را کاهش دهید، از مصرف این میوه صرفنظر کنید. اگر می‌خواهید طعم خوبی داشته باشید، فقط چند برش را انتخاب کنید تا مصرف قند خود را کم نگه دارید.

انگور

انگور با ۲۳ گرم شکر در یک فنجان در انتهای بالاتر جدول میزان قند میوه قرار دارد. انگور در لیست محتوای قند میوه نزدیک به بالای راس است. یک فنجان انگور حدود ۲۳ گرم قند دارد. هنگام خوردن انگور مراقب قند موجود در آن باشید. یکی دیگر از ترفندهای خوب این است که آنها را از وسط نصف کرده و فریز کنید. به این ترتیب آنها را آهسته تر می‌خورید.

گیلاس

در رتبه بندی محتوای قند میوه، گیلاس در بالاترین رتبه لیست قرار دارد. میزان قند میوه گیلاس در سطح بالایی قرار دارد. یک فنجان گیلاس حاوی ۱۸ گرم شکر است. از آنجا که این میوه‌ها کوچک هستند، به راحتی می‌توانید بیش از آنچه در نظر داشتید، زیاده روی کنید و بخورید. قبل از خوردن، از یک پیمانه اندازه گیری برای اندازه گیری سهم مورد نظر خود استفاده کنید تا زیاده روی نکنید.

گلابی ها

میزان قند گلابی در بالاترین حد خود قرار دارد. گلابی مقدار مناسبی شکر دارد. یک گلابی متوسط تقریباً ۱۷ گرم شکر دارد. اگر نمی خواهید کل گلابی را بخورید، فقط چند برش بخورید و بقیه را در یخچال بگذارید تا بعداً بماند. برش های گلابی طعم جالبی به غذا و سالاد می‌دهند.

هندوانه

هندوانه قند خوبی دارد اما پتاسیم بالایی نیز دارد. هندوانه مملو از آب و الکترولیت هایی مانند پتاسیم است، اما یک قطعه متوسط از خربزه ۱۸ گرم قند دارد. زمانی که عرق می‌کنید، هوای بیرون گرم است و زمانی که ورزش می‌کنید به الکترولیت بیشتری نیاز دارید. برای کاهش مصرف شکر، فقط از یک یا دو برش هندوانه لذت ببرید.

انجیر

انجیر در بالاترین سطح فهرست محتوای قند میوه قرار دارد. دو عدد انجیر متوسط ۱۶ گرم شکر دارند. اگر می‌خواهید مصرف قند خود را محدود کنید، انجیر را برش بزنید و آن را با پنیر بز به عنوان یک میان وعده غنی از پروتئین میل کنید. می‌توانید از انجیر برای تهیه سس برای گوشت هایی مانند مرغ نیز استفاده کنید.

موز

موز مقدار خوبی قند دارد، بنابراین اگر مراقب میزان مصرف قند خود هستید، فقط چند تکه از آن بخورید. موز یک گیاه مورد علاقه دائمی است، اما قند زیادی دارد. یک عدد موز متوسط حاوی ۱۴ گرم شکر است. اگر این مقدار بیشتر از چیزی است که می‌خواهید، کافی است به جای خوردن کامل، مقداری برش موز به ساندویچ جو دوسر یا کره بادام زمینی خود اضافه کنید.

میوه هایی که قند پایینی دارند

آووکادو

آووکادو قند زیادی ندارد، اما کالری بالایی دارد. یک آووکادو فقط یک گرم قند دارد. مردم عاشق نان تست آووکادو، گواکامول یا اضافه کردن آووکادو به سالاد هستند. اما مراقب باشید زیرا آووکادو در حالی که قند کمی دارد، کالری بالایی دارد. زیاده‌روی روزانه ممکن استباعث افزایش وزن شما شود.

گواوا

گواوا میوه ای با محتوای قند کم است. هنگام بررسی میزان قند موجود در میوه، گواوا در انتهای لیست قرار دارد. یک گواوا تقریباً ۵ گرم قند و فیبر بیشتری نسبت به یک وعده غلات کامل دارد. یک گواوا ۳ گرم فیبر دارد. مقدار زیادی فیبر در پوست گواوا وجود دارد، بنابراین قبل از افزودن آن به اسموتی، پوست آن را جدا نکنید.

تمشک

تمشک فیبر زیادی دارد و قند پایینی دارد. تمشک میوه ای کم قند است که در هر فنجان فقط ۵ گرم شکر و ۸ گرم فیبر دارد. فیبر به هضم غذا کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند در حالی که کالری کمتری مصرف می‌کنید احساس سیری کنید. تمشک ساده خوشمزه است، اما بسیاری از مردم دوست دارند آن را با خامه فرم گرفته تازه بخورند (که به طور چشمگیری محتوای چربی و کالری را افزایش می‌دهد).

طالبی

طالبی میوه ای کم قند است که در هر قاچ متوسط ۵ گرم قند دارد. در مقایسه با هندوانه، طالبی یک خربزه کم قند است که در هر قاچ با اندازه متوسط فقط ۵ گرم قند دارد. می‌توانید آن را ساده بخورید. بسیاری از مردم از خوردن طالبی با پنیر و کمی نمک لذت می‌برند.

پاپایا

اگر از میوه های استوایی که قند زیادی ندارند لذت می‌برید پاپایا را انتخاب کنید. پاپایا یک میوه استوایی است که می‌توانید بدون خوردن قند زیاد از آنها لذت ببرید. نصف یک پاپایای کوچک فقط ۶ گرم شکر دارد. پاپایای‌های کوچک اندازه مناسبی دارند، بنابراین نیمی از میوه‌ها به اندازه کافی هستند. بسیاری از مردم از پاپایا با آهک و نمک لذت می‌برند. پاپایا همچنین یک تاپینگ خوشمزه برای ماست یخ زده درست می‌کند.

توت فرنگی

توت فرنگی میوه‌ای با قند کمتر است که جلوه زیبایی به سالاد می‌دهد. اگر به دنبال یک توت کم قند هستید، توت فرنگی‌هایی را انتخاب کنید که فقط ۷ گرم شکر در یک فنجان دارند. بسیاری از مردم دوست دارند توت فرنگی ورقه شده را به سالاد تابستانی اضافه کنند.

منبع: سلامت نیوز

465694