دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛

پذیرش حضوری دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی از بهمن

معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: با توجه به انباشت دروس و این که برخی دانشجویان در ترم پایانی به سرمی‌برند، ممکن است کلاس‌های درس با شلوغی بیشتری مواجه شوند و به همین دلیل بیشتر پذیرش حضوری دانشجویان علوم پزشکی از بهمن ماه خواهد بود تا از ازدحام در دانشگاه‌ها جلوگیری شود.

آزمون زبان وزارت علوم (msrt) که پیش از این قرار بود در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شود، به دلیل شیوع مجدد کرونا لغو شد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعاتی مبنی بر وقوع تخلفاتی در کنکور ۱۴۰۰ تاکید کرد که پیدا کردن متخلفان آسان است و حتما با آن ها برخورد می شود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به حواشی پیش آمده نسبت به دشواری سوالات کنکور گفت: هر مشکلی که در پرسش‌ها وجود داشته و حق با داوطلب باشد،‌ بررسی و در نهایت آن پرسش از کلید سوالات اصلاح خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه برخی دانشجویان دانشگاه‌های برتر در خوابگاه‌ها روی زمین می‌خوابند، گفت: به عنوان مثال چندی پیش ریاست دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که ما در برخی از خوابگاه‌هایمان زمین خواب یا کف خواب داریم.

نظرسنجی مجازی از داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با پایان یافتن سومین روز کنکور سراسری ۱۴۰۰ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.
نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۰ با رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در ۴۱۴ شهرستان و سه هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی آغاز شد.
عضو هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه با اشاره به این که استرس زیاد موجب ایجاد اختلال در توجه و تمرکز و کاهش عملکرد داوطلبان در آزمون می‌شود به تبیین راهکارهای موثر برای حفظ آرامش و سلامت روان داوطلبان کنکور پرداخت.

سال گذشته فریادها به آسمان بود؛ از همه سو؛ از مجلس گرفته تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان و مردمی که شاید بچه کنکوری هم نداشتند. در اولین تابستانِ با کرونا هنوز به نظر خیلی‌ها جمع شدن هزاران کنکوری برای شرکت در آزمون سراسری بدترین اتفاقی بود که می‌توانست بر تنور شیوع بیماری بدمد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش ۳۵ هزار نفری داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در کنکور امسال تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی اندکی کاهش یافته و داوطلبان دو گروه آزمایشی هنر و علوم انسانی روند افزایشی داشتند.