دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ابهاماتی دارد؛ معین نبودن مرجع تعیین معدل توسط دانشگاه‌ها (شورای آموزشی دانشگاه، شورای دانشگاه یا .....؟ ) و دوره اعتبار معدل تعیین شده یکی از این ابهامات بی‌پاسخ است.
نخستین کنکور سراسری ایران در قرن ۱۴۰۰ با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب، از ساعت هشت صبح امروز چهارشنبه ۹ تیرماه کلید خورد.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه بیش از ۶۷۴ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دریافت کردند، گفت: مهلت دریافت کارت این آزمون فردا پایان می یابد.

بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از امروز ۶ تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار گرفت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تصمیمات نهایی در خصوص تغییرات کنکور در جلسات آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه تغییرات اخیر کنکور ۱۴۰۲ که اخیراً در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بخش‌هایی از آن تصویب شد، هنوز قطعی نیست، گفت: تصمیمات نهایی در این خصوص در جلسات آتی این شورا گرفته خواهد شد.
معاون سابق وزارت آموزش و پرورش گفت: مراقب باشیم با مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، به آموزش و پرورشی که طبقاتی کرده‌ایم، آموزش عالی طبقاتی را هم اضافه نکنیم تا فقط بچه پولدارها به دلیل معدل بالا فرصت ورود به دانشگاه‌های برتر را داشته باشند!
وزیر علوم با تاکید بر اینکه تغییرات اخیر کنکور ۱۴۰۲که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده، قطعی نیست گفت: تصمیمات نهایی در این خصوص در جلسات آتی این شورا گرفته خواهد شد.

یکی از نقاط ضعف حوزه پژوهشی در کشور ما این است که بنیه تحقیقاتی ما تماما پشتوانه توسعه فناوری قرار نگرفته، در حالی که نیاز داریم حداقل ۵۰ درصد تحقیقات ما پشتوانه توسعه فناوری قرار گیرد. فناوری که منجربه تولید کالا و خدمات شود.
سخنگوی سازمان سنجش گفت: براساس خود اظهاری داوطلبان آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش تعداد ۱۲۸ داوطلب مبتلا به بیماری کرونا آزمون خواهند داد.
واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، از طریق سامانه وادانا برای حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، حضور تمام روسای استان‌ها، واحدها، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت آنلاین پوشش داد.