برترین دانشگاه‌های اروپا در سال ۲۰۲۵ معرفی شدند

نظام رتبه‌بندی "کیواس" (QS) اخیرا دانشگاه‌های جهان را برای سال ۲۰۲۵ میلادی رتبه‌بندی کرد که بر این اساس لیست برترین دانشگاه‌های اروپا نیز به‌ روزرسانی شده است.
تصویر برترین دانشگاه‌های اروپا در سال ۲۰۲۵ معرفی شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، رتبه­‌بنـدی کیواس توسط مؤسسه "کاکارلی سیموندز" در کشور انگلیس انجام می­‌گیرد و عملا از سال ۲۰۱۰ به صورت مستقل دانشگاه‌های دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی کیو اس بر اساس دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشگاهی طراحی شده است. دانشگاه‌ها توسط ۶ شاخص در قالب ۴ حوزه کلی آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار کار و بین‌المللی سازی ارزیابی می‌شوند. در رتبه‌بندی جهانی کیواس بررسی شهرت دانشگاه با وزن ۴۰ درصد، ارزیابی کارفرمایان با وزن ۱۰درصد ، نسبت اعضای هیات علمی بین‌المللی با وزن ۵ درصد، نسبت دانشجویان بین‌المللی با وزن ۵ درص، میزان استنادات به ازای هر عضو هیئت علمی با وزن ۲۰ درصد و نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو با وزن ۲۰ درصد جهت ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها بهره برده شده است.

رتبه‌بندی امسال بزرگترین رتبه‌بندی تا کنون است. چراکه بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه در ۱۰۵ سیستم آموزش عالی در جهان را مورد بررسی قرار داده است.

نکته قابل توجه در این رتبه بندی این است که بهترین عملکرد مربوط به انگلیس است و تعداد دانشگاه‌های نماینده این کشور در میان ۱۰ دانشگاه برتر اروپا بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی است.

بر این اساس برترین دانشگاه های اروپا در سال ۲۰۲۵ میلادی به شرح ذیل است:

کالج سلطنتی لندن (انگلیس)

دانشگاه آکسفورد (انگلیس)

دانشگاه کمبریج (انگلیس)

موسسه فناوری فدرال زوریخ ( سوئیس)

کالج دانشگاهی لندن (انگلیس)

دانشگاه علوم و ادبیات پاریس (فرانسه)

دانشگاه ادینبرو (انگلیس)

دانشگاه فنی مونیخ (آلمان)

دانشگاه منچستر(انگلیس)

کینگز کالج لندن (انگلیس)

منبع: ایسنا

693470