اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اظهارات اخیر همسر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه همسر وی قصد دارد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ کاندیدا شود، گفت: در حال حاضر تنها گزینه جدی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ جو بایدن است.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که نیروهای مسلح این کشور از کمبود مهمات، هواپیماهای نظامی و تانک رنج می‌برند.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه برای کاهش محدودیت‌های تجاری در ایرلند شمالی تحت کنترل بریتانیا، قرارداد جدیدی منعقد کرد و تا حدی توافق قبلی بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس را که شامل چک و کاغذبازی‌های مربوط به کالاهایی که از بقیه بریتانیا وارد می‌شد، لغو کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال رسمی بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، مدعی شد که همه گزینه‌ها هم روی میز است.
گروسی طی هفته‌های گذشته این را روشن کرد که در صورتی که دعوتی برای او جهت گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ارسال شود آماده سفر به تهران خواهد بود.
دست رئیس جمهور آمریکا طبق آنچه رسانه های آمریکایی اعلام کرده اند از این پس برای ممنوعیت تیک تاک باز شد.
در شرایط کنونی که جمهوری اسلامی ایران به دلیل مشکلات داخلی و بین المللی، بصورت مستقل از امکان میانجیگری برای پایان دادن به این جنگ برخوردار نیست، می تواند با جلب نظر مقامات کرملین و در همراهی با چین و بلاروس ائتلافی برای پایان دادن به جنگ اوکراین تشکیل دهد و کشورهای اروپایی و آمریکا را از تلاش برای تداوم این جنگ بازدارد.
معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا با اذعان به ارتقای ظرفیت غنی‌سازی ایران، احیای برجام را گزینه بهتری برای محدود کردن دوباره برنامه هسته‌ای ایران دانست.
رانی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید و نماینده جمهوری‌خواه می‌گوید که شرایط ذهنی رو به زوال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تمام این کشور را تهدید می‌کند!

رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسمی در کاخ سفید، «ماه تاریخ سیاه‌پوستان» را گرامی داشت و گفت: «تاریخ سیاه‌پوستان مهم است».