اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

پارلمان سوئد امروز چهارشنبه با پیوستن این کشور به ناتو موافقت کرد.
ترامپ:

من برگشتم

حساب دونالد ترامپ در فیسبوک و یوتیوب آزاد شد.
براساس نتایج یک نظرسنجی که امروز جمعه انتشار یافت، همچنان اکثر روسها به ولادیمیر پوتین اعتماد و نظری مثبت درباره عملکرد او دارند.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز جمعه تاکید کرد، در رابطه با حادثه اخیر سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در دریای سیاه "رودر بایستی " با آمریکا با توجه به اینکه "گستاخ شده" کار اشتباهی است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی دیدار درخصوص مسائل هسته‌ای ایران و دیدارهای گروسی در تهران به گفت‌وگو پرداختند.

مدیرکل آژانس اتمی ضمن ابراز خوش‌بینی درباره افزایش دسترسی بازرسان و احیای تجهیزات نظارتی در ایران، گفت که روند احیای نظارت‌ها ممکن است روزها و شاید هم هفته‌ها طول بکشد.
نخست وزیر گرجستان، زلنسکی و دیگر مقامات اوکراینی را به حمایت از تظاهرات و اعتراضات هفته گذشته در تفلیس پایتخت این کشور متهم کرد.
سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری به سوالاتی درباره تحولات اخیر مربوط به ایران، از جمله توافق با عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک ، برجام و سفر رییس‌جمهور بلاروس به تهران پاسخ داد.
جنگنده‌ها و هواپیماهای سوخت‌رسان رژیم صهیونیستی یک مانور هوایی دو هفته‌ای را با نیروی هوایی آمریکا در فرودگاهی در نوادا آغاز کردند؛ مانوری که به گفته مقامات شامل پروازهای دوربرد و حملات شبیه‌سازی شده است.