اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزارت خارجه چین به فیلیپین درباره تقویت همکاری نظامی خود با آمریکا هشدار داد و اعلام کرد، این اقدام به عنوان دستورکار ژئوپلیتیکی واشنگتن با هدف خسارت زدن به امنیت فیلیپین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نخست وزیر پیشین عراق در اظهاراتی به سفر اولش به تهران به عنوان نحست وزیر و دیدار با مقامات ارشد ایرانی و دیگر مسائل مربوط به وساطت بغداد میان ایران و عربستان و ایران و آمریکا پرداخت.

معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شد که احیای توافق هسته‌ای با ایران راه را برای دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای هموار می‌کند.

یک مقام سابق آمریکایی با بررسی نقش پکن در حصول توافق میان تهران و ریاض برای عادی‌سازی روابط خاطر نشان کرد: تعجب‌آور نیست اگر خبر بعدی، از سرگیری مذاکرات احیای برجام با میانجی‌گری چین باشد.

در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی زمانی که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه بسیج گسترده نیرو‌های روس را از میان مردان در سن جنگ اعلام کرد این تصمیم به عنوانی یک حرکت چشمگیر به سوی جنگی تمام عیار قلمداد شد.
دبیرکل ناتو که برای شرکت در نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا وارد استکهلم شده، گفت، هنوز مشخص نیست چه کسی پشت خرابکاری در خط لوله نورد استریم بوده و تحقیقات ادامه دارند.