اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن و امانوئل ماکرون در گفت‌وگویی تلفنی مسائلی را از جمله حمایت از اوکراین و تحمیل هزینه‌هایی بر روسیه به دلیل حمله به این کشور، مورد بررسی قرار دادند.
وزارت امور خارجه آمریکا از دیدار و رایزنی وزیر امور خارجه این کشور با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در واشنگتن درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران خبر داد.
وزیر خارجه چین:

آمریکا ترمز را بکشد!

وزیر خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت، اگر آمریکا در رفتارش با پکن آرام نباشد و "ترمز نکند"، چین و ایالات متحده به سمت یک "درگیری" پیش می‌روند.

رافائل گروسی پس از سفر به تهران ادعاهایی را مطرح کرده که به لحاظ فنی فاقد ارزش است اما از نظر سیاسی می‌تواند قابل فهم باشد. غرب برای بازگشت به میز مذاکراتی که همواره اعتراف می‌کند راهی جز دیپلماسی در برابر ایران ندارد نیاز به آماده کردن فضا، عبور از نشست شورای حکام و حفظ آبروی خود دارد.
با نگاهی از سواحل ایتالیا تا خیابان‌های لندن می توانید مرگ حقوق بشر را به چشم خود ببینید.
رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه سفر دو روزه خود به تهران با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی می کند .

نشست رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و نیز دست‌اندرکاران و صاحب‌نظران صنعت هسته‌ای ایران شامگاه جمعه ۱۲ اسفندماه برگزار شد.

پزشک کاخ سفید اعلام کرد، در ماه فوریه جاری میلادی یک ضایعه پوستی از قفسه سینه بایدن برداشته شد که یک "سرطان سلول پایه‌ای" - یک نوع شایع سرطان پوست - بود و نیازی به درمان بیشتر نیست.

دادگاه قانون اساسی بلژیک روز جمعه درخواست اعضای گروهک تروریستی منافقین برای لغو قرارداد تبادل زندانیان میان ایران و بلژیک را که پیشتر در ماه ژوئیه به تصویب رسیده بود، رد کرد.