اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی به شوخی عنوان کرد تنها کسی که می‌تواند رای کامل مجلس نمایندگان برای ریاست بر این مجلس را به دست آورد، عیسی مسیح است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره نشست وزرای خارجه روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان که دیروز به میزبانی ایران برگزار شد، اظهارنظر کرد.
درحالیکه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده که آماده «حملاتی سخت و بی‌امان» علیه حماس می‌شود، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده هشدار داد، هرگونه استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی که ارزش جان انسان‌ها را نادیده بگیرد، در نهایت نتیجه معکوس خواهد داشت.
شرق نوشت:به نظر می‌رسد که حملات اسرائیل علیه غزه، موجب تحولات مهمی در روابط ایران و آمریکا نیز شده است. در پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای که آمریکا درباره بحران غزه تقدیم شورای امنیت کرده‌ است، از ایران خواسته شده تا صدور سلاح را به «گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی که صلح را در منطقه تهدید می‌کنند»، متوقف کند.
زمانی که مناقشه میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی آغاز شود مســئله به طور بنیادین متفاوت می شود و استدلال «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه تخصص و تجربه اش در سیاست خارجی(سابقه ۳۶ ســاله در سنا )-200۸ ۱۹۷2( و ۸ سال معاون رئیس جمهور باراک اوباما) جهان را امن تر می کند، در نظرگاه ملت خود بــا تردید جدی روبه رو می شود.
آکسیوس در گزارشی اظهار کرد که مقامات آمریکایی گسترش جنگ غزه در خاورمیانه را یک گزینه محتمل دانسته و در تدارک افزایش ارسال تسلیحات و نیروهای آماده‌باش خود به منطقه هستند.
رسانه رسمی کره شمالی با انتقاد شدید از آمریکا و اروپا در وتوکردن قطعنامه‌های روسیه و برزیل برای برقراری آتش‌بس در غزه اعلام کرد که واشنگتن مسئول اصلی وقوع وضعیت غم‌انگیز انسانی در غزه است.
منابع مطلع به شبکه سی‌ان‌ان گفتند دولت آمریکا به منظور «تلاش برای آزادی گروگان‌های بیشتر و تداوم کمک‌های انسانی» به غزه، به رژیم صهیونیستی فشار آورده تا عملیات زمینی به غزه را به تعویق بیندازد.
آمریکا در قطعنامه پیشنهادی خود به شورای امنیت در رابطه با بحران در غزه، قاطعانه از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و با تکرار ادعاهای خود خواستار توقف آن‌چه ارسال سلاح به حماس از سوی ایران عنوان کرده، شده است.
حساب کاربری متعلق به رئیس‌جمهوری آمریکا در اینستاگرام گاف داد و تصویری از دیدار او با گروهی از نیروهای ویژه آمریکایی مستقر در اراضی اشغالی را در حالی که چهره‌های این نیروها کاملا مشخص و پنهان نشده بودند منتشر کرد.