اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

بعضی از کشورهایی که صد درصد تابع سیاست آمریکا بودند، شروع کرده‌اند به زاویه‌ پیدا کردن با آمریکا و جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه به هم ریخت» و نهایتا باید بدانند آن‌گونه که رهبری فرمودند«طوفان الاقصی خاموش شدنی نیست و سرنوشت منطقه‌ را هسته‌های مقاومت تعیین می‌کنند» و همچنان کابوس عملیات‌های بزرگ‌تر از ۷ اکتبر را باید ببینند، چه آتش‌بس دوباره برقرار شود و چه نشود!
دولت آمریکا و دیگر سردمداران نظام سلطه، پس از ناکامی‌های مکرر در منطقه غرب آسیا در اجرای پروژه تغییر جغرافیای سیاسی، به جهت اعتیاد به خوی آدمکشی، غارتگری و تجاوز به حقوق دیگر ملت‌ها، مجددا نسخه جنگ نظامی را انتخاب کردند تا بلکه در نقشه اصلی، تسهیل ایجاد شود.
رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده بابت ایفای نقش در تحریک شورش کنگره در شش ژانویه ۲۰۲۱ مصونیتی بابت پیگرد قضایی ندارد. دموکرات‌ها و پلیس کنگره آمریکا در پی این اعتراض خشونت‌آمیز علیه ترامپ اقدام قانونی کردند.
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پس از اینکه در اظهاراتی صحت آمار مربوط به شهدای غزه را زیر سوال برده بود، از چندین تن از رهبر برجسته جامعه اسلامی آمریکا عذرخواهی کرده و اظهاراتش را در این رابطه پس گرفت.
گروهی از دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا به پیشنهاد برخی از نمایندگان هم‌حزبی خود جهت کنار گذاشتن بایدن و تلاش برای معرفی نامزد جدید در این رقابت‌ها را اقدامی اشتباه می‌خوانند.
پوتین هشدار داد، به غرب نباید اجازه داده شود تا انحصار خود را در فضای هوش مصنوعی توسعه دهد و ادامه داد: استراتژی بسیار بلندپروازانه روسیه برای توسعه هوش مصنوعی به زودی تصویب خواهد شد.
خروج مکرون از صف دیگر قدرت‌های غربی و سرزنش آشکار اسرائیل به خاطر عملیات نظامی‌اش، همچنین به خواسته دیرینه فرانسه برای نشان دادن وزن خود در صحنه جهانی و امتناع از پیروی از خط دیکته شده توسط ایالات متحده مربوط است.