اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

بایدن همچون نتانیاهو، قدرت و سیطره آن را اصلی‌ترین باور در دولتمداری می‌داند نه «عدالت». اصل برای «بایدن» پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکاست و لابی صهیونیستی در نیویورک (اَپک) در آن نقش مؤثر و تعیین کننده دارد.
جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید با اعلام ارسال کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل مدعی شد: ما نمی خواهیم شاهد کشته شدن غیرنظامیان بیشتری باشیم و اسرائیل عمدا غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهد
با وجود درخواست آمریکا مبنی بر بازگشایی گذرگاه کرم ابو سالم، اسرائیل اما از بازگشایی این گذرگاه خودداری کرده و موضع خود را با دلایل نظامی و سیاسی توجیه کرد.
با وجود اذعان اسرای آزاد شده صهیونیست مبنی بر خوش‌رفتاری با آنان در دوران اسارت، رئیس‌جمهور آمریکا ادعاهایی علیه حماس از جمله تعرض به زنان اسیر مطرح کرد.
مدیر اف‌بی‌آی در جلسه استماع سنای آمریکا مدعی شد که پس از حمله اخیر حماس به رژیم صهیونیستی، ایالات متحده با «تهدید تروریسم» مواجه شده است.
رئیس جمهور برزیل اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را برای شرکت در نشست گروه 20 که سپتامبر 2024 در کشورش برگزار می شود، دعوت خواهد کرد.
فرانسه در ادامه حمایت‌های تمام قد خود از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های خصمانه‌اش علیه فلسطین، تحریم‌هایی علیه «یحیی السنوار» رهبر حماس در نوار غزه اعمال کرد.
بایدن رئیس جمهوری است که در مرحله ای از ضعف ناشی از کهولت سن در رنج است. ژنرال های حزب دموکرات با وجود احترامی که برای او قائلند نگران کهولت سن او و آن چیزی هستند که درباره بایدن در افکار عمومی نقش بسته است. بسیاری از نظر سنجی ها ترامپ را بسیار خوش شانس تر از بایدن می داند.
مجموعه‌ای از قرائن و شواهد، پرده از این حقیقت مسلم برمی‌دارد که «تاریخ برای غرب به عقب برنمی‌گردد» و «شکست مفتضحانه غرب و اسرائیل ترمیم ناپذیر است» و این عملیات جدول سیاست‌های امریکا در منطقه را به هم ریخته و اینک جغرافیای سیاسی منطقه به نفع محور مقاومت در حال رقم خوردن است.
کاهش محبوبیت جو بایدن در نظرسنجی‌ها گمانه زنی‌ها درخصوص حیات سیاسی او را تشدی کرده اما هنوز نمی‌توان گفت که آیا او از عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴حذف خواهد شد یا خیر.