اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نیروهای آمریکایی در ادامه غارت اموال و ثروت‌های سوریه، ده‌ها تانکر از نفت سوریه را از حومه حسکه به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.
یک تحلیلگر امور حقوقی و قضائی گفت که در صورت محکوم شدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به اتهام نقض قانون جاسوسی، ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود.
سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه آمار و ارقام افت شدید محبوبیت جو بایدن به دست این نهاد می‌رسد، بر این که او حتما برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نامزد خواهد شد تاکید کرد.

یکی از وکلای دونالد ترامپ در ماه ژوئن گفته بود که دیگر اسناد محرمانه‌ای در محل زندگی دونالد ترامپ در مارالاگو وجود ندارد. اما یافته‌های اف‌بی‌آی از این عمارت خلاف آن را ثابت کرد.

با فراگیرشدن خشکسالی در اروپا، مقامات انگلیس در روزهای اخیر تقریبا هر روز زنگ خطر را درباره عواقب خشکسالی به صدا در آورده و چشم به آسمان دوخته‌اند تا مگر بارش باران به داد این کشور برسد.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که توافقی (در مورد مذاکرات هسته‌ای) بدست نیامده است زیرا تا زمانی که در مورد همه مسائل توافق نشود، توافقی وجود نخواهد داشت.
چند هفته پس از حضور وزیر خارجه روسیه در اجلاس اتحادیه عرب، نماینده اوکراین در اظهاراتی در این اتحادیه مسکو را به اخلال در صادرات غلات روسیه به این منطقه متهم کرد.