اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه گفت که نیروهای اوکراینی همچنان به بمباران اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا ادامه می‌دهند و این اقدام می‌تواند پیامدهای فاجعه آمیزی به همراه داشته باشد.

رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه هم زمان با فرا رسیدن ششمین ماه جنگ با روسیه ادعا کرد که با بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه از این کشور، قانون و نظم را به جهان بازخواهد گرداند.
رئیس‌جمهور فرانسه دو روز دیگر در سفری جنجالی به الجزائر سفر می‌کند تا از فرصت تقویت روابط با این کشور بهره‌برداری کند، امری که با نارضایتی مغرب همراه است.
کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه تخمین زد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در طول دوران ریاست‌جمهوری خود ۲۲۸ روز را استراحت کرده است.

یک رسانه عبری اعلام کرد که با توجه به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با ایران دیدار وزیر خارجه آمریکا با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی لغو شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به حضور چهار روز قبل سفیر روسیه در این وزارتخانه، گفت در این نشست واشنگتن درباره تشدید جنگ در اوکراین به مسکو هشدار داد.
یک مقام آمریکایی گفت: توافق نزدیکتر از آن چیزی است که دو هفته قبل بود اما نتیجه همچنان نامشخص است چرا که برخی اختلافات و برخی موضوعات مهم هنوز باید حل شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: «پاسخ ایران با نقطه نظرات متعددی همراه بوده است. این نیازمند زمان بیشتر برای مرور آنها و مشخص کردن پاسخ‌مان است. ما به طور جدی در حال مرور پاسخ ایران هستیم».
سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که سرویس‌های ویژه اوکراین در انفجار مرگباری که در آن "داریا دوگینا"، دختر فیلسوف سیاسی و متحد ولادیمیر پوتین، "الکساندر دوگین" کشته شد، دست داشته‌اند.