اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

صدر اعظم آلمان در تور خلیج فارس که از عربستان سعودی شروع می‌شود، درباره بحران انرژی و روابط دوجانبه بحث و گفتگو می‌کند.
وزارت دفاع روسیه به ارائه آمار روزانه جنگ اوکراین پرداخت و از ساقط کردن یک جنگنده سوخو۲۵ ارتش اوکراین خبر داد.
سفیر پیشین ایران در آذربایجان گفت: سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به ایراوان، هشداری برای ایروان و باکوست که ممکن است این روند تنش میان آنها را پیچیده‌ کند.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره تورم در آمریکا ابراز امیدواری کرد که بتواند تورم را کنترل کند و همچنین بیان کرد: دولت من درحال کار برای کنترل تورم است و من بیشتر از هر زمانی در این زمینه خوشبین هستم.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هشدار داد که مردم آلمان به علت کاهش عرضه گاز روسیه به این کشور، به‌زودی کشورشان را از دست خواهند داد.

ولادیمیر پوتین ضمن بیان اینکه هنوز برای شرکت در نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی تصمیم نگرفته است، گفت روسیه در این نشست که ماه نوامبر برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.
بر اساس اعلام دو مقام نظامی آمریکایی، دولت بایدن به دلیل ترس از واکنش روسیه با درخواست اوکراین برای ارسال موشک های دوربرد مخالفت کرده است.
سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در تداوم اتهامات و ادعاهای بی اساس علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران اذعان کرد واشنگتن به فشارهایش علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور روسیه امروز و پس از پایان نشست سران کشورهای عضو همکاری های شانگهای در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: غرب سعی داشت برای فروپاشی مسکو منطقه ضدروسی در اوکراین ایجاد کند.