خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

پادشاه اردن با تاکید بر ماجرای کودتای ناکام برادرش که با کمک مشاور بن سلمان انجام شد، ولیعهد عربستان را به سعی جهت توطئه علیه اردن و ممانعت از مساعدت کشورهای عربی به امان متهم کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مؤسسه «انجمن جهانی جوانان اسلامی» را از یک مؤسسه اسلامی جهانی تأثیرگذار به یک مؤسسه به حاشیه رانده شده و سیاسی تبدیل کرده است که دستورکارهای دولت و رویکردهای سیاسی آن را اجرا می‌کند.

منابع رسانه‌ای فلسطین و رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) از تیراندازی مجدد به صهیونیست‌ها اینبار در شهرک سلوان قدس اشغالی خبر دادند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای عملیات قدس را ستود و تاکید کرد: این عملیات دلیرانه دشمن را سردرگم و نیز شکنندگی امنیت و تدابیرش را آشکار کرد و همچنین ترس و اضطراب را در دل رژیم و شهرک نشینانش انداخت.

در ارزیابی حضور مجدد بنیامین نتانیاهو در جایگاه نخست وزیری رژیم صهیونیستی، سوابق نشان می دهد که معمولا دیدگاه‌های افراطی رئیس کابینه اسرائیل، بسیاری از متحدین و دوستان آن رژیم را ناراضی ساخته و انزوای اسرائیل را افزایش می دهد.
نخست وزیر عراق گفت: این دولت امروز دیدگاه خود را درمورد توسعه روابط این کشور در سطح منطقه و بین‌الملل بر اساس همکاری و توازن، دور شدن از سیاست محورها و اتخاذ سیاست مشارکت با بسیاری از کشورهای جهان و در راس آنها فرانسه باور دارد.
چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه بر این موضوع تاکید کرد که دولت سوئد نباید بگذارد به کتاب آسمانی مسلمانان توهین شود.