خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح عراق امروز (یکشنبه) جزئیات سفر وزیر خارجه روسیه به بغداد را اعلام و تاکید کرد که جهت‌گیری عراق به سمت درست و به سوی تمامی کشورهای جهان در مقطع آتی خواهد چرخید.
یک مقام بحرینی:

به ایران اعتماد نداریم

فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین با طرح ادعاهای بی اساس علیه ایران گفت که کشورش به ایران اعتماد ندارد.
یک خلبان صهیونیستی که در بمباران راکتورهای هسته‌ای عراق در سال ۱۹۸۱ شرکت داشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در صورت ادامه اجرای طرح اصلاح دستگاه قضایی به ترور تهدید کرد.
پس از اینکه فاش شد یک فروند پهپاد از نوار غزه وارد آسمان شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور شده رسانه‌های عبری گزارش دادند، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی هیچ پهپادی را که از غزه به سمت شهرک‌های اطراف این باریکه به پرواز در آمده بود، رهگیری نکرده است.
وزیر خارجه فرانسه در اولین سفر خود به منطقه خلیج فارس، در ریاض با ولیعهد سعودی دیدار و درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.
پس از انتشار اخباری درباره پرچم امارات در جزیره سقطری یمن، رسانه‌ها نوشتند که ابوظبی در ادامه اشغال این جزیره سنگ های قیمتی، سنگ‌های مرجانی و حیوانات کمیاب این جزیره یمنی را به تاراج می‌برد.
یکی از شبکه های سعودی در ادامه سیاست رسانه‌ای ضدانقلاب خود گزارشی حمایتی از تروریست و تجزیه طلب ایرانی در عراق تهیه کرد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله هشدار داد، ممکن است نبرد بر سر جانشینی محمود عباس، رئیس ۸۷ ساله تشکیلات خودگردان فلسطین موجب اعتراض‌های مردمی، سرکوب، خشونت و چه بسا فروپاشی تشکیلات شود.