خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

هکرها حساب کاربری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک را هک کرده و در آن عباراتی به زبان فارسی منتشر کرده‌اند.
نمایندگان میانمار و همسایگانش از جمله هند و چین در تلاشی محرمانه برای تنش‌زدایی از بحران خونین این کشور، در دهلی نو دیدار کردند.
درگیری‌ها بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در خارطوم چند ساعت پس از موافقت دو طرف با آتش‌بس ۷۲ ساعته، از سرگرفته شده است.
رژیم صهیونیستی پس از شکست‌های پی‌درپی در داخل و خارج و به‌ خصوص متوقف شدن ماشین عادی‌‌سازی عربی - اسرائیلی(طرح آبراهام)، به یک برگ برنده در محیط منطقه‌ای احتیاج داشت و سودان به‌ دلیل مشکلاتی که به آن اشاره گردید، یک موقعیت ویژه برای بیرون بردن اسرائیل از مخمصه کنونی تلقی گردیده است
رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، این توافق را به‌نفع دو‌ کشور و کل منطقه خواند.
دیده بان حقوق بشر سوریه امروز (شنبه) اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) مخفیگاه محرمانه داعش را پیدا کردند که در داخل آن یک میلیون دلار قرار داشت.
رسانه‌های عبری زبان در این باره فاش کردند که تغییر سیاست عربستان در منطقه منجر به شکل گیری حالتی از نگرانی در رژیم صهیونیستی شده است.

عربستان دیگر آن اعتماد کورکورانه به آمریکا را ندارد و به اندازه کافی به بلوغ رسیده تا درس تاریخ را متوجه شود که حمایت آمریکا کافی نیست و از نظر تاریخی و جغرافیایی، الگوی سرنگونی شاه ایران دور نیست.
وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای اوکراینی خود تأکید کرد که موضع این کشور درباره لزوم پایان جنگ اوکراین و روسیه ثابت است.
روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، ازسرگیری روابط حماس و عربستان شکستی برای تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت ایجاد ائتلاف نظامی بین این رژیم و کشورهای سنی علیه ایران و هم‌پیمانانش است.