خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

منابع محلی افغان خبر داد؛

دو انفجار در مزار شریف افغانستان

منابع محلی افغان روز پنجشنبه از وقوع دو انفجار در محله های شیعه نشین شهر مزارشریف خبر دادند که در هر دو رویداد تروریستی ۹ تن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای کویتی بر لزوم وحدت جهان اسلام در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از حرمت مسجدالاقصی تأکید و نسبت به خاتمه محاصره انسانی در یمن ابراز امیدواری کرد.

اکسیوس در گزارش خود مدعی شد که در مذاکرات میان نمایندگان ایران و عربستان در خصوص برقراری مجدد روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها بحث‌هایی صورت گرفته است و ریاض خواهان اقدامات عملی بیشتری شده است.
تل آویو که از مدتها پیش به محوریت نقش «مسجدالاقصی»در تحولات و رویدادهای اراضی اشغالی پی برده بود، پروژه «یکسره ساختن نبرد در مسجدالاقصی» را در دستور کار قرار داد.
محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق صبح امروز (چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه) در راس هیأتی وارد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد شد.
روزنامه گاردین در گزارشی به موضوع روابط عربستان سعودی و ایالات متحده پرداخته است و می‌‌گوید محمدبن‌سلمان از بازگشت دونالد ترامپ به قدرت حمایت می‌‌کند و روی این مساله سرمایه‌‌گذاری اقتصادی نیز کرده است.
طی چند روز گذشته (چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه‌ای که گذشت) در حالی که شیعیان سراسر جهان مشغول انجام مراسم ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر بودند و خود را برای عزاداری شهادت امیر مومنان علی‌(ع) آماده می‌کردند، افغانستان شاهد سلسله حملات تروریستی و خونینی بود که غالبا شیعیان مظلوم این کشور را هدف قرار می‌داد.
یکی از مهمترین ثمرات روز جهانی قدس طی سال‌های اخیر زنده نگاه داشتن مسأله فلسطین است.
پایگاه خبری السومریه نیوز به نقل از منابع آگاه امنیتی خبر داد که دو راکت به یک پایگاه نظامی ترکیه در شهر عمادیه در شمال استان دهوک اصابت کرده است.
دو هفته قبل بود که وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در این خصوص که آیا هنوز تردد از مرزهای زمینی به سمت عتبات عالیات میسر نیست، به خلف وعده عراق اشاره کرد و گفت: «افرادی که ویزا داشته باشند می‌توانند از مرزهای زمینی به عراق بروند اما بنا بود که عراق لغو ویزا کند که البته خلف وعده کرده است.