خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

قرارگاه بین‌المللی مساجد جهان اسلام در بیانیه‌ای پس از پیروزی‌های رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین آورده است: از عزیزان و مجاهدین فلسطینی درخواست داریم با حفظ وحدت، مساجد فلسطین را مرکز تحرکات، جنبش‌ها، برنامه ریزی و راهبردهای خود قرار دهید.

نبردی که روز شنبه میان رزمندگان حماس و جهاد اسلامی با رژیم صهیونیستی آغاز شد، یک جنگ سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده خواهد بود که رزمندگان فلسطینی در روز اول، ابتکار عمل در میدان را در اختیار گرفتند.
امکان آزادسازی سرزمین های اشغالی فلسطینی ها در کرانه باختری و نیز سرزمین های شبعا در لبنان و بلندی های جولان در سوریه در یک قیام عمومی فلسطینی ها با کمک گروه های مقاومت وجود دارد.
در پی عملیات گسترده نیروهای مقاومت فلسطین با عنوان «طوفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی، جمعی از مردم تهران عصر امروز با تجمع در میدان فلسطین، ضمن اعلام حمایت از این عملیات، به جشن و شادی پرداختند.

عربستان سعودی در واکنش به درگیری گسترده امروز در اراضی اشغالی فلسطین خواستار خویشتن‌داری طرفین درگیر و توقف فوری اقدامات تنش‌زا شد.
رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به عملیات بزرگ مبارزان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آنکارا خواهان خویشتن‌داری طرف‌های درگیر است.