خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی در طول جنگ با حماس در غزه باقی مانده است، پیشتر هم از کشورهای اسلامی خواسته بود تا علیه «توسعه‌طلبی» رژیم صهیونیستی اتحاد تشکیل دهند.
وزارت خارجه اوکراین به دنبال طرح ادعای مجدد ارسال موشک از تهران به مسکو، از احضار کاردار ایران در اوکراین خبر داد.
مسئله شکست سیاسی و فشار نظامی «اسرائیل»، از این جا سرچشمه می‌گیرد که فرماندهی نظامی این رژیم سعی می‌کند از آن عبور کند تا بر روی اختلافات داخلی خود سرپوش بگذارد و ملت فلسطین نیز در زیر سایه اشغال تلاش می‌کند تا به استقلال خود دست پیدا کند.

وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و «فواد حسین» همتای عراقی او، بر آمادگی کشورهای خود برای همکاری در راستای تضمین ثبات و امنیت در خاورمیانه تاکید کردند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برای شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه به عربستان سعودی سفر کرده است.

منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی به مواضعی در شمال فلسطین اشغالی و به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه «اصبع الجلیل» خبر دادند.

شب گذشته بیش از نیم میلیون ساکن سرزمین‌های اشغالی در شهر تل آویو دست به تظاهرات‌زده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند. تظاهرات‌زده با سردادن شعار‌هایی از کابینه نتانیاهو خواستند هر چه سریع‌تر طرح مبادله اسرا با گروه‌های مقاومت در غزه را امضا کند. معترضان می‌گویند بیش از نیم میلیون اسرائیلی با شرکت در این تظاهرات خواستار امضای طرح مبادله اسرا با حماس شده‌اند.
شبکه بلومبرگ در تحلیلی از پیامدهای عملیات یمنی‌ها در دریای سرخ نوشت که پیامد چنین اقدامی منجر به آن شده که هر نامزدی که در انتخابات ۱۵ آبان آمریکا پیروز شود با واقعیت شکست این کشور در مواجهه با نیروهای یمنی روبرو شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در واکنش به عملیات ضد صهیونیستی امروز در گذرگاه «الکرامه» به لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
سران کومله به اقلیم کردستان دل خوش کرده بودند و باور نداشتند اقلیم کردستان آنها را اخراج کند تا اینکه قباد طالبانی و مقامات امنیتی آسایش اقلیم کردستان آب پاکی را روی تروریست ها ریخت.

سازمان آگهی های پرسون