خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

ایالات متحده آمریکا در راستای ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین، مدعی شد که ده‌ها نیروی نظامی روسیه برای استفاده از سیستم موشک بالستیک کوتاه برد در ایران آموزش دیده اند.

دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی ضمن انتقاد از ناتوانی جامعه بین‌المللی در زمینه توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، توقف این جنایات را یک خواسته جهانی دانست.

مدیر ارتباطات دولتی غزه گفت که اشغالگران با موشک‌های غول پیکر ساخت آمریکا که برای در هم کوبیدن کوه‌ها طراحی شده بودند، به چادرها در «مواصی» خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کردند.

رسانه‌های ارمنستانی گزارش دادند که مقامات ارشد این کشور از جمهوری اسلامی ایران به دلیل تکرار مخالفت شدید خود با گشایش خطوط حمل‌ونقل بین جمهوری آذربایجان و منطقه نخجوان از طریق ارمنستان تشکر کردند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می گوید: ما خواهان آن هستیم که جمهوری اسلامی ایران حقوق مهاجرانی که در آن کشور هستند را رعایت کند و البته که آنها را تشویق می‌کنیم تا به افغانستان بازگردند. اعمال فشار به نظرم جواب نمی‌دهد اما موضوع اصلی این است که اگر افغان‌ها جرائمی را انجام می‌دهند و زندانی می‌شوند، براساس مذاکراتی که میان ما و جمهوری اسلامی ایران انجام شده، آنها را به افغانستان استرداد دهند تا بقیه محکومیت خود را در کشور سپری کنند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی در طول جنگ با حماس در غزه باقی مانده است، پیشتر هم از کشورهای اسلامی خواسته بود تا علیه «توسعه‌طلبی» رژیم صهیونیستی اتحاد تشکیل دهند.
وزارت خارجه اوکراین به دنبال طرح ادعای مجدد ارسال موشک از تهران به مسکو، از احضار کاردار ایران در اوکراین خبر داد.
مسئله شکست سیاسی و فشار نظامی «اسرائیل»، از این جا سرچشمه می‌گیرد که فرماندهی نظامی این رژیم سعی می‌کند از آن عبور کند تا بر روی اختلافات داخلی خود سرپوش بگذارد و ملت فلسطین نیز در زیر سایه اشغال تلاش می‌کند تا به استقلال خود دست پیدا کند.

وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و «فواد حسین» همتای عراقی او، بر آمادگی کشورهای خود برای همکاری در راستای تضمین ثبات و امنیت در خاورمیانه تاکید کردند.

سازمان آگهی های پرسون