خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که در راستای همدردی با جمهوری اسلامی ایران در غم شهادت آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان و همراهان بزرگوار آنها، جشن مهم «روز ملی اتحاد یمن» تا روز یکشنبه و پایان رسمی عزای عمومی به تاخیر می‌افتد.
بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» و همراهان شهیدش

اسماعیل هنیه: مطمئنم جمهوری اسلامی ایران به راه خود ادامه می‌دهد

اسماعیل هنیه در مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در دانشگاه تهران گفت: مطمئنم جمهوری اسلامی ایران به راه خود در حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهد تا پرچم‌ توحید و پیروزی را بر فراز قدس شریف برافراشته سازیم.
برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور فقید ایران؛

سفر نخست‌وزیر پاکستان به تهران

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس‌جمهور فقید ایران به تهران سفر می‌کند.

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد در نامه‌ای به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهوری و تعدادی از همراهان در سانحه سقوط هلی‌کوپتر، یاد و خاطره رئیس‌جمهوری شهید را گرامی‌داشت.

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، در صورتی که قضات دادگاه بین‌المللی لاهه حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو و گالانت را صادر کنند، آنها از سفر به ۱۲۴ کشور جهان محروم خواهند شد.
مراسم تشیع «شهدای خدمت» روز چهارشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود و براساس اخبار منتشر شده، قرار است تعدادی از مقامات کشورهای مختلف برای شرکت در این مراسم و ادای احترام به رئیس‌جمهو و وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کنند.

سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت‌ عمان بعد از ظهر امروز سه شنبه طی تماس تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی سلطان، دولت و ملت عمان به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برای همه شهدای این حادثه ناگوار رحمت و غفران الهی و برای دولت و ملت ایران آرزوی سربلندی نمود.

وزیر خارجه عربستان سعودی امروز در تماس تلفنی با علی باقری در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران مراتب تسلیت پادشاه و ولی‌عهد عربستان را به مقام معظم رهبری، دولت و مردم ایران ابلاغ کرد.