خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یادداشت/در نگاه تصمیم‌گیران، رسانه‌ها و مردم رژیم‌صهیونیستی این نکته حک شد که وقتی ارتش این رژیم نمی‌تواند شلیک راکت را در غزه 360 کیلومترمربعی متوقف کرده و به‌صورت زمینی به آن حمله کند، چگونه خواهد توانست دربرابر تهدیدات موجود در سوریه و لبنان، امنیت ایجاد کند.
کشورهای حوزه غربی، اروپایی و به ویژه ایالات متحده آمریکا یقین می‌دانند که اهداف منطقه‌ای آن‌ها در سوریه تحمیل نشده است، ژئوپلیتیک سوریه تغییر پیدا کرده و  در حال حاضر دولتی که مخالف با منافع دولت غربی بوده مستقر است و پیش‌بینی می‌کنند که در آینده نیز ساختار حاکمیت با همین وضعیت ادامه پیدا کند.
یادداشت/ در صورت تصمیم یمنی‌ها برای تصرف شهرهای عربستان، لطمه روانی و سیاسی جدی ای به ولیعهد سعودی و جایگاه وی در افکار عمومی وارد می‌شود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به منظور شرکت در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه روسیه به این کشور سفر خواهد کرد .
سفارت پاکستان در تهران در پی تجمع تعدادی دانشجو اعلام کرد؛

تا اطلاع ثانوی ویزا صادر نمی کنیم

سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در تهران اعلام کرد که این سفارت در حال حاضر ویزا صادر نمی‌کند.
عضو کمیته جمعیت دفاع از مردم فلسطین در گفتگو با پرسون:

ضعف اسرائیل در غلبه بر چالش‌ها و تأمین امنیت/ آمریکا به دنبال احیای توافق اسلو

ایالات متحده آمریکا خصوصاً حزب دموکرات‌ معتقد است که راهکار تشکیل دو دولت در جغرافیای فلسطین راه‌حل پایدار برای بقا و امنیت اسرائیل است و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت مثل ۲۴۲ و ۴۷۸ دولت فلسطین باید در کرانه غربی رود اردن و نوار غزه تشکیل شود.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جنگ ۱۲ روزه اثبات شد که فلسطینی‌های قهرمان باید در فکر اداره کل سرزمین خود باشند و رژیم صهیونیستی نیز باید از الان به فکر ترک این سرزمین باشد.