خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

هانی‌زاده در گفت‌وگو با پرسون پاسخ داد:

رئیس‌جمهور آذربایجان چه هدفی را در منطقه دنبال می‌کند؟

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به کمک رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا ناامنی‌ها را به ایران منتقل کند. این دو کشور به اضافه ترکیه سعی در تصرف منطقه نخجوان و همچنین منطقه قره‌باغ و قطع ارتباط زمینی ایران با ارمنستان دارند که یک حرکت خطرناک است.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه من در زمان مناسب به ارمنستان و آذربایجان سفر خواهم کرد، گفت: تمرکز بر همسایگان از جمله همسایگان شمالی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت جدید ایران است.
میرتاج الدینی مطرح کرد؛

دیدار رئیسی و پوتین راهگشاست!

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلابی در مجلس تاکید دارد که دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه تاثیر بسزایی بر رفع تحریم ها دارد.
کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با پرسون:

ایران با تغییرات مرزی مقابله خواهد کرد

جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی با تغییر مرزها مخالف است به این دلیل که تغییر مرزها موجب ایجاد مناقشه‌های جدید در منطقه می‌شود و پای قدرت‌های فرامنطقه‌ای و رژیم صهیونیستی را به منطقه باز می‌کند و این یک تهدید امنیتی نه فقط برای ایران بلکه برای تمام منطقه است.
رئیسی در واکنش به حادثه تروریستی در افغانستان عنوان کرد؛

در جنایت تروریستی افغانستان رد پای آمریکا دیده می شود!

رئیس‌جمهور با صدور پیامی به شهادت رسیدن جمعی از مردم افغانستان درحادثه ترورسیتی را تسلیت گفت و تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف‌افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد انسانی و ضد دینی آنها بر همگان آشکار است.
امیرعبداللهیان در بدو ورود به دمشق عنوان کرد؛

از گسترش همکاری دو جانبه ایران و سوریه دو کشور بهره می برند

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه همواره دیدار، گفت‌وگو و رایزنی با مقامات سوریه مورد توجه جدی ما است، گفت: توافقات مهمی در خصوص توسعه همه جانبه روابط بین دو کشور و فعالیت‌های فشرده و برنامه ریزی شده که این توافقات دوجانبه به سرعت اجرای خواهد شد و دو ملت از آن سود خواهند برد
نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس با بیان اینکه شاهد قدرنشناسی مقامات آذربایجان در قبال رفتارهای دوستانه ایران هستیم، گفت: آذربایجان به زودی بهای سنگین اقداماتش در مورد ایران را خواهد پرداخت.
امیرعبداللهیان در فرودگاه بیروت:

ایران هرگز از کمک به لبنان دریغ نمی‌کند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به فرودگاه بیروت ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در این کشور، گفت تهران هرگز از کمک به بیروت در صورت درخواست، دریغ نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه راه احیای برجام از طریق اجرای تمام عیار توافق طرفین است، یادآور شد: جهان انتظار دارد آمریکا به این توافق برگردد و تحریم‌ها را لغو کند.