خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نماینده بروجرد در مجلس گفت:‌ به همان میزان که دارایی‌های ما در کره جنوبی بلوکه شده ما نیز باید دارایی‌های این کشور را در ایران بلوکه کنیم و این عین عدالت است.
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: باید در مقابل بلوکه کردن دارایی‌های ایران در کره جنوبی دست به اقدام متقابل بزنیم و اگر تاکنون این کار را کرده بودیم، یک کشور این چنینی این گونه رفتارها را با ما نداشت.
اظهارات دبیرکل حزب الله نشان می‌دهد که هیئت مذاکره کننده لبنانی در گفتگو با صندوق بین‌المللی پول ماموریت دشواری پیش روی خود دارد و به نوعی مواضع این هیئت می‌تواند سرنوشت اقتصادی لبنان برای یک دوره مشخص را تعیین کند.
عراق به غیر از مباحث بی‌ثباتی سیاسی با یک بی‌ثباتی امنیتی نیز مواجه است، در برخی از استان‌ها به خصوص استان‌های غربی عراق شاهد بروز مجدد داعش در قالب گروه‌های کوچک هستیم. گروه‌های عراقی باید هوشمندی خود را حفظ کنند و کشورهای همسایه عراق نیز که مستقیماً از هرگونه بی‌ثباتی سیاسی و امنیتی آسیب می‌بینند باید در این زمینه به دولت و ملت عراق کمک کنند که هرچه زودتر در سایه یک ثبات سیاسی، به نظم‌بخشی و جلوگیری از دخالت‌های خارجی برون منطقه‌ای در کشور عراق، برسند.
امیرعبداللهیان در دیدار دبیرکل سازمان اکو:

به‌زودی؛ مذاکرات برجام از سرگرفته خواهد شد

وزیر امور خارجه به گفتگوهای اخیر با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل اشاره کرد و گفت: به‌زودی مذاکرات هسته ای با ۱+۴ از سر گرفته خواهد شد.
«عبدالسلام حنفی» که طالبان وی را معاون نخست‌وزیر خود معرفی کرده، گفت که «دیدار در مسکو خوب و مفید بود و همگان بر سر امنیت پایدار افغانستان اتفاق نظر داشتند».
شطرنج سیاست، بازنده و برنده آنی ندارد. در صحنه سیاست هیچ تحول و رویداد آنی نداریم. تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در طول زمان بسترسازی شده است و در سیر خود منجر به تغییرات می‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به مذاکرات تهران و ریاض گفت: اگر سوءتفاهم یا اشکالی وجود دارد باید مرتفع شود تا جهان اسلام بتواند با یک استراتژی و راهبرد مشخص به همکاری و تعامل با خودش بپردازد.