خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نمی دانند پاسخ ایران به فعالیت های خرابکارانه اسرائیل چگونه خواهد بود و این باعث شده فعالیت نیروهای امنیتی صهیونیست آشفته باشد و نتوانند بر روی یک هدف تمرکز کنند.
براساس اطلاعات موجود حمله ای که چهارشنبه هفته گذشته در اربیل انجام شد، توسط یک پهپاد نسل جدید ایرانی انجام شده و خودروی حامل سه افسر اسرائیلی موساد که یکی از آنها یکی از مقامات ارشد هماهنگ کننده بود را هدف قرار داد.
روزنامه عکاظ نوشت: در اصلاحات جدید ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ثبت احوال عربستان که روزنامه رسمی "ام القری" منتشر کرد، عبارت "الزامی بودن پوشانده شدن موی سر و گردن زن در کارت ملی عربستان حذف شده است.
در پی هشدار سید حسن نصرالله به کشتی یونانی در آب های لبنان، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که وزارت خارجه یونان کاردار سفارت لبنان در آتن را فراخوانده و به اطلاع وی رسانده کشتی استخراج در دریای مدیترانه متعلق به دولت یونان نیست.
آلن پینکاس در روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: اگر سیاست واقعی محاسبات بایدن را تعیین کند، او باید مطمئن شود که عربستان سعودی هزینه سفر ریاست جمهوری را از قبل پرداخت می‌کند. این به معنای متعهد شدن به حداکثر افزایش تولید نفت بدون افزایش قیمت است.
منابع رسانه‌ای خبر دادند: .یک تیم عراقی علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی و هک شدن سامانه معاملاتی بورس تل‌آویو خبر داد و نوشت این سامانه از دسترس خارج شده است.
خبرنگار رسمی المیادین از به هلاکت رسیدن فردی بنام ایلاک رون که فرمانده بخش ترور موساد که در جریان حمله‌ای که در اربیل در شمال عراق رخ داد، خبر داد.
عراق یک لایحه مالی اضطراری را برای پرداخت بدهی‌های خود به ایران تصویب کرد تا با ادامه روند واردات گاز مانع از تشدید قطعی برق در این کشور شود. این لاحیه همچنین شامل خرید غلات نیز می‌شود.
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در دیدارهای جداگانه با مقامات آمریکایی، روابط واشنگتن با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، پرونده ایران و تحولات افغانستان، فلسطین و یمن را بررسی کرد.
دلیل کاهش ناگهانی برق رسانی به شهروندان به قطع صادرات روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز از سوی ایران باز می گردد و این امر تاثیر بسیاری بر روند برق‌رسانی به شهرها و استان‌های مختلف گذاشته است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به شدت با گزارش کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره اوضاع در اسرائیل، کرانه باختری و غزه مخالفیم. گزارش این کمیته نوعی "جانبداری است و هیچ فایده‌ای برای تقویت صلح ندارد."
یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره تلاش قطر برای نقش داشتن در موضوع هسته ای ایران گفت: منافع قطر ایجاب می‌کند که در نزدیک‌ترین ساحل جنوبی خلیج فارس آرامش در منطقه برقرار باشد.
رئیس‌جمهور اوکراین در یکصدمین روز از آغاز عملیات نظامی روسیه وعده داد که کشورش در جنگ با روسیه پیروز شود.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید شود.