خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید در ضاحیه بیروت گفت: دشمن صهیونیست تاوان ریختن خون زنان و کودکان ما را در نبطیه و الصوانه و دیگر مناطق خواهد داد. دوست و دشمن خواهند فهمید که این خون با خون پاسخ داده می‌شود و نه با هدف قرار دادن مراکز و تجهیزات جاسوسی دشمن.
نماینده حزب‌الله لبنان:

در مرحله پیش از پیروزی قرار داریم

نماینده حزب‌الله لبنان با اشاره به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوبی لبنان گفت: امروز شاهد تزلزل این رژیم هستیم و در مرحله پیش از مرحله پیروزی قرار داریم.
واکنش شدید اسرائیل به تلفات بی‌سابقه پریروز ارتش صهیونیستی در خان‌یونس نشان می‌دهد، مردم انتقال‌یافته به رفح در معرض یک تهدید جدی هستند. این تهدید اگرچه صحنه نظامی و سیاسی را به نفع اسرائیل تغییر نمی‌دهد - کما اینکه چهار ماه جنگ تغییر نداده است - ولی حفاظت از جان مردم مظلوم غزه موضوعی نیست که به این دلیل نادیده گرفته شود. اسرائیل به‌ طور حقیقی و طی یک تهدید باید دریابد، چنین اقدامی برای آن بسیار سنگین تمام می‌شود.
درباره تبعات حمله اسرائیل به رفح

سازمان ملل هشدار داد

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نسبت به عواقب حمله اسرائیل به رفح هشدار داد.
بله، واقعیت این است که آمریکا در هر دوی این جبهه‌های جنگ حاضر است آن هم مستقیما و تا آنجا که توانسته از جبهه طرف خود حمایت‌های تسلیحاتی، مالی، سیاسی، اطلاعاتی و مستشاری کرده است از آن سو به شرکت‌های تسلیحاتی‌اش هم رونقی داده است! گزارش‌های متعددی از حضور مستشاران آمریکایی و اروپایی در اوکراین و «اسرائیل» منتشر شده است که همگی نشان می‌دهند، کنترل امور در این دو، نه در دستان نتانیاهو یا زلنسکی که در دستان آمریکایی‌هاست.
سخنگوی نظامی گردانهای القسام از کشته شدن سه نفر از هشت اسیر زخمی صهیونیست که در حملات هوایی تل‌آویو زخمی شده بودند، خبر داد.
ظاهرا دولت بایدن آماده اتخاذ «یک موضع قدرتمند و قاطع در قبال ایران»، شناسایی دولت فلسطین و پیشنهاد یک پیمان امنیتی به عربستان با محوریت عادی سازی روابط ریاض با اسرائیل است.
ارتش اسرائیل که چندی پیش دو خبرنگار فلسطینی را به شهادت رساند، مدعی شده یکی از خبرنگاران شبکه «الجزیره» با جنبش حماس همکاری دارد.