ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر تاکید کرد که کشورش همچنان به ایفای نقش با هدف همگرایی دیدگاه‌های ایران و قدرت‌های غربی در مذاکرات بر سر پرونده هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد تا از هرگونه تشدید تنش که به ضرر همه طرف ها در منطقه است، جلوگیری کند.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در حمایت از اغتشاشات ایران گفت که ماههاست که برجام برای آمریکا اولویت ندارد و واشنگتن به دنبال آزادی مردم ایران است.
افشای شرط گذاری روحانی برای دیدار با ترامپ؛

امضای طلایی ترامپ چه بود؟

گذشت زمان همواره شرایط را تغییر می‌دهد. حتی برای افرادی که در پس حوادث مختلف نمی‌توانند آنچه را که به دنبال آن بودند را به دست آورند. حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق ایران آمده بود تا ایرانی سربلند را به نمایش بگذارد. موفق هم شد هم تورم را کاهش داد و هم اینکه تهران با غرب بر سر مسائل هسته‌ای توافق کرد و مردم نیز به صورت نسبی از آن دولت رضایت داشتند. به طوری که روحانی مجدد رئیس‌جمهور شد اما ترامپ یکباره بازی را برای او برهم زد و از برجام خارج شد.
یکی از شبکه های سعودی در ادامه سیاست رسانه‌ای ضدانقلاب خود گزارشی حمایتی از تروریست و تجزیه طلب ایرانی در عراق تهیه کرد.
معاون وزیر امورخارجه ارمنستان با ارزیابی مثبت از حضور ایران در منطقه قفقاز بیان کرد که تهران شریکی بسیار مهم برای ایروان در این منطقه محسوب می شود.

پارلمان یمن در جلسه اخیر خود که به ریاست عبدالسلام صالح هشول زابیه، نائب رئیس این پارلمان برگزار شد حمله تروریستی در یکی از مساجد پاکستان و همچنین حمله ناموفق به یکی از مجتمع های کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان را محکوم کرد.

رمزگشایی از مواضع گروسی چندان دشوار به نظر نمی‌رسد. او در آستانه سفر خود به ایران درصدد است به‌صورت همزمان سیگنال‌های متنی و فرامتنی بازدارنده‌ای را علیه کشورمان مخابره کند. این رویکرد گروسی ناظر بر نگاه غیرحقوقی وی در قبال پرونده هسته‌ای ایران و موارد ادعایی مطروحه «در گزارش‌های مربوط به اماکن سه‌گانه» است.