ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی پیام‌هایی به مقامات سازمان انرژی اتمی ارسال کرده مبنی بر اینکه مواضع اعلامی آنها با مواضع اعمالی متفاوت است.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادعای مشارکت ایران با روسیه در جنگ اوکراین و مسائل حقوق بشری تصریح کرد که اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ندارد و باب گفت‌وگو را باز نگه می‌دارد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در حالی امروز درباره ایران تشکیل جلسه داد که علاوه بر تعدادی از موافقان نماینده‌های بسیاری از کشورها در آن از رویکرد دوگانه قدرت‌ها در مواجهه با حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن علیه برخی کشورها انتقاد کردند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی در آستانه ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان و آغاز کمپین ۱۶روزه اقدام جهانی علیه خشونت‌های جنسیتی، مدعی شد: ما در کنار زنان ایران هستیم که برای مطالبه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود با خشونت و ظلم روبرو هستند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با اشاره به اهمیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان در این کشور در مکالمه تلفنی خود با همتایش، گفت: رئیس گروه دوستی پارلمانی کره‌جنوبی و ایران از تلاش‌های مجدانه خود برای پیگیری این موضوع علیرغم موانع موجود، خبر داد.