ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

علی‌رغم آن که «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حصول توافق در خصوص برجام در دور بعدی گفت‌وگوهای وین ابراز امیدواری کرده، دیپلمات‌های ارشد سه کشور اروپایی گفته‌اند سخت‌ترین تصمیمات در پیش رو است.
نخست وزیر اسرائیل ضمن برشمردن ایران به عنوان تهدیدی علیه موجودیت این رژیم تاکید کرد که تل آویو بین دوستی با واشنگتن و نابودی این تهدیدات، دومی را انتخاب می‌کند.
رئیس سازمان فدرال همکاری های فنی- نظامی روسیه:

علاقمند به همکاری‌های دفاعی با ایران هستیم

رئیس سازمان فدرال همکاری های فنی، نظامی روسیه اعلام کرد که مسکو به همکاریهای نظامی با تهران علاقه مند است و به چشم انداز توسعه همکاریها در این عرصه توجه می کند.
سفارت پاکستان در تهران در پی تجمع تعدادی دانشجو اعلام کرد؛

تا اطلاع ثانوی ویزا صادر نمی کنیم

سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در تهران اعلام کرد که این سفارت در حال حاضر ویزا صادر نمی‌کند.
نماینده کشورمان در وین در صفحه توییترش اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان را به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در نامه ای به دنبال انتشار گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران مطرح شده است، منتشر کرد.
در چند روز گذشته و از زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک، چندین نشست دوجانبه و چند جانبه در سطح معاونین و مدیران سیاسی و همینطور در سطوح کارشناسی میان هیات های ایران با هیات های اتحادیه اروپایی، سه کشور اروپایی و هیات های چین و روسیه برگزار شده است.