ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: کنار رفتن نتانیاهو از قدرت بی تاثیر بر تحولات منطقه نیست اما این مساله بسته به این که چه جریانی قدرت را در دست خواهد گرفت تفاوت دارد زیرا راهبرد رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی یکی است.
در واکنش به حذف گزینشی نام ۳ مقام ایرانی از فهرست تحریم‌ها؛

خطیب‌زاده: تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد که در شرایطی که تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد، اقدام اخیر دولت آمریکا در خارج کردن گزینشی نام ۳ مقام ایرانی از فهرست تحریم‌ها، پیام حسن‌نیت تلقی نخواهد شد.
یک مقام سازمان ملل اعلام کرد که ایران برای بازپس گرفتن حق رای خود در سازمان ملل بدهی خود را پرداخت کرده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به ادعای پاسخ ندادن ایران به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی، در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار همکاری کامل ایران با آژانس شد.
هشدار آمریکا به ونزوئلا و کوبا:

ناو‌های ایرانی را به بنادرتان راه ندهید

منابع آمریکایی مدعی هستند به احتمال زیاد محموله این دو ناو ایرانی قایق‌های تندرو و موشک است و برای تحویل این اقلام نظامی عازم بنادر ونزوئلا است.
خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقامات، دیپلمات‌ها و تحلیلگران ایرانی و غربی چگونگی پیشبرد مذاکرات احیای توافق هسته‌ای و احتمال رسیدن به توافقی در دور جدید مذاکرات را بررسی کرد.
فرمانده سنتکام در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران همچنان بزرگترین تهدید علیه ثبات منطقه است.
ایلبروس کوتراشیف، سفیر جدید روسیه در عراق با ایرج مسجدی، سفیر کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ملاقات کرد .
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون درنظر گرفتن زرادخانه‌های مملو از کلاهک‌های هسته‌ای برخی رژیم‌های منطقه، ادعا کرد که در حل مسائل پادمانی با جمهوری اسلامی پیشرفتی حاصل نشده است.
نماینده روسیه در وین:

جلسه شورای حکام آغاز شد

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از آغاز جلسه شورای حکام خبر داد.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین عنوان کرد که واشنگتن پس از احیای برجام و لغو تحریم‌های ضدایرانی، بار دیگر به توافق ملحق خواهد شد.
نماینده روسیه در وین در پیامی ضمن تاکید بر واقع بینانه بودن دیدگاه همتای ایرانی‌اش درباره روند مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، گفت که نمی‌توان نتیجه چنین مذاکرات پیچیده‌ای را پیش‌بینی کرد.
نماینده چین در مذاکرات وین:

زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی فرا رسیده است

نماینده چین در سازمان های بین المللی در وین تاکید کرد که خواسته های مشروع ایران باید به طور مناسب و به درستی در مذاکرات برجامی پاسخ داده شود.