ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه مجوزهایی کلی برای تعامل با کشورهای تحت تحریم های سخت از جمله ایران، ونزوئلا و سوریه در زمینه مقابله با بیماری همه گیر کرونا صادر کرد.
افزایش مشارکت در این انتخابات مقبولیت نظام را در عرصه سیاست خارجی، افکار عمومی، رسانه‌های جهانی و دولت‌های دنیا اعم از دولت‌های دوست، رقیب و حتی دشمن نشان می‌دهد و این سبب می‌شود که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در پیگیری امور سیاست خارجه اعم از مذاکرات، توافقات و قراردادها موقعیت بهتری داشته باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه از حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه خبر داد.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد که ریاست هیات اجرایی انتخابات در آمریکا را هم بر عهده دارد، گفت: ۲۷ شعبه در آمریکا در نظر گرفته شده است تا هموطنان مقیم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کنند.
وزیر امور خارجه سوییس در کنفرانسی خبری مدعی شد که دولت جو بایدن مایل است تسهیل تبادلات مالی کانال مقررات تجارت بشردوستانه سوییس را برای انتقال مواد غذایی و دارویی بیشتر به ایران سرعت ببخشد.
وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن در گفت و گویی ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران از اتحادیه اروپا خواست بدون مرتبط کردن موضوع به توافق هسته ای، ایران و حوثی‌های یمن را به خاطر اوضاع این کشور تحت فشار قرار دهد.
اسرائیلی که نتانیاهو ساخته، در حال جنگ با خود است و به قویا باید آن را دور از حصول هرگونه توافق صلح و برقراری آرامش در آن دانست. از این منظر، باید اذعان کرد که اسرائیل برای سال‌ها همچنان در همان قالب و چهارچوبی که نتانیاهو به آن شکل داده، باقی خواهد ماند. حتی اگر خودِ نتانیاهو، دیگر نخست وزیر اسرائیل نباشد.