ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

درخواست ۲۲ قانون‌گذار آمریکایی از دولت بایدن؛

دولت توافق هسته‌ای با ایران را برای بازبینی و ارزیابی به کنگره ارائه دهد

۲۲ قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور خواسته اند که دولت پس از حصول هرگونه توافق هسته ای با ایران، آن را جهت بازبینی و ارزیابی به کنگره ارائه کند.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امیدوارم روز جمعه چه کسانی که تصمیم خود را گرفته‌اند و چه کسانی که هنوز تردید دارند پای صندوق های رای حضور پیدا کنند و این روز به عنوان یک روز ملی دیگر در تاریخ ثبت شود.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در ساعات اولیه انتخاب شدن نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی، با او گفت‌وگویی درباره موضوعات مختلف از جمله ایران داشته است.
وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌و گویی با مطرح کردن این که پیش از دیدار رئیس جمهور این کشور با همتای روسی اش درباره موضوع فروش ماهواره پیشرفته روسی به ایران اظهار نظر نمی کند، به موضوع پیشرفت برنامه هسته ای ایران پرداخت.
رییس جمهوری در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی فدراسیون روسیه به دولت و ملت این کشور، ابراز اطمینان کرد که مناسبات دوستانه و رو به رشد دو کشور با همت و تلاش متقابل در همه زمینه‌ها گسترش یافته و بیش از پیش توسعه و تعمیق می‌یابد.
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تحلیلی درباره مذاکرات وین نوشت: ایالات متحده و ایران در مذاکرات غیرمستقیم پیشرفت می کنند اما با شروع دور ششم رایزنی ها، توافق نهایی هنوز دست نیافتنی است.
دیپلمات ارشد چین در وین با بیان اینکه نگرانی های ایران درخصوص مسئله تحریم ها کاملا مشروع و قانونی است، خواستار قاطعیت آمریکا برای رفع کامل این تحریم های غیرقانونی شد.
برای برگزاری ششمین دور مذاکرات ایران و ۱+۴

عراقچی وارد وین شد

رئیس هیات مذاکره کننده کشورمان وارد وین شد .
نماینده عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد:گزارش های دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه نقض وتجاوز هسته ای از سوی ایران نشان دهنده عدم شفافیت ایران در تعامل با آژانس درخصوص چهار سایت هسته ای اعلام نشده طی دو سال است.