سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، گفت: شهادت و جراحت تعدادی از زائران، دلدادگان اهل بیت (علیه السلام) ددمنشی دیو سیرتانی است که جان ستاندن از بی گناهان و ریختن خون مظلومان را شرط بقا و دوام زندگی فلاکت بار خود می‌دانند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در سه سال گذشته حدود ۶ هزار نفر از طلبه‌های خواهر و برادر از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی، پس از طی دوره‌های آموزشی وارد آموزش و پرورش شده‌اند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان:

بین ۲ تا ۳ سال شهر جهانی کودک را ایجاد خواهیم کرد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ما به دنبال ایجاد شهر کودک هستیم و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که داریم به دنبال ایجاد چیزی شبیه دیزنی لند هستیم و مهندسان هم تدابیری را اندیشیده اند. این هدف مصوبه هیات مدیره و.... را می‌خواهد که بخشی از آن صورت گرفته و وزیر هم دنبال آن هست. بین ۲ تا ۳ سال شهر جهانی کودک را ایجاد خواهیم کرد و شامل آموزش، فرهنگ، بازارچه کودک است. ۸ ماه است که کار را آغاز کرده ایم و همه شرایط و ویژگی های آن متناسب با زیست بوم ایرانی اسلامی خواهد بود
قلم فرسایی در باب حرفه روزنامه نگاری و خبرنگاری از آنجا که از جنس آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و خردمندی است حرفه‌ای است مقدس و ستودنی که متولیانِ این سرزمینِ معرفت، همواره باید این تقدس را پاس داشته و برای حفظ و تعالی آن بکوشند.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خبرنگاران صاحب تعهد و سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند اما چگونگی انتقال واقعیت‌ها هم بسیار مهم است.
خبرنگاران جهت ثبت وقایع و رویدادها به تحقیق، جستجو و گزارش دهی می پردازند و دنیای روزنامه نگاری هر چند که روز به روز به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود اما یک خبرنگار برای تهیه خبر به صورت حرفه ای به لوازم و تجهیزات نیاز دارد.
در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، محمدرضا مخبر دزفولی استاد دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم به‌عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از تأسیس نخستین مرکز خدمات مشاوره و کارآفرینی کسب و کارهای فرهنگی و هنری، در صندوق اعتباری هنر خبر داد.