کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

احمد مسجدجامعی در آغاز هفته کتاب:

کتابهای خوب را معرفی کنید

احمد مسجدجامعی در مراسم آغاز هفته کتاب در بنیاد نهج‌البلاغه با اشاره به تاریخ سی‌و‌یک‌ساله برگزاری هفته کتاب گفت: نخستین دوره هفته کتاب را سی‌و‌یک سال پیش همزمان با ایام تولد حضرت امیرالمومنین و با این مصرع حکیم ابوالقاسم فردوسی «که من شهر علمم علیم در است» آغاز کردیم.
این روزها، دهمین دورۀ برگزاری کتابگردی در هفتۀ کتاب است که سی‌ویکمین سال خود را پشت سر می‌گذارد.
صد سال قبل اولین کتابخانه‌ رسمی ایران در میدان بهارستان با هدف ایجاد مرکزی علمی برای نمایندگان مجلس در راستای ایجاد حکومتی جدید و نگهداری مکتوبات و اسناد تاسیس شد.
همزمان با آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب طرح عضویت رایگان و و بخشودگی جرایم دیرکرد بازگشت منابع در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اجرا می‌شود.

به مناسبت هفته کتاب

زنگ کتاب به صدا درآمد

جشن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "آینده خواندی است" با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دبیرستان هیات امنایی دخترانه فرهنگ آغاز شد.
برنامه‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای هفته کتاب اعلام شد. رئیس اتحادیه در این نشست درباره برخورد با بساط‌گستران کتاب گفت: امیدواریم به زودی از وضعیت اسفناک مقابل دانشگاه تهران دربیاییم.
کتاب «زیستن در جهان دوپاره؛ مغزپژوهی در نقد زیست_جهان موجود» نوشته عبدالحمن نجل‌رحیم توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شد.