کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی خبرنگاران موفق شدند که تصمیمات دژخیمانه و سبوعانه رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کنند و باعث آگاهی افکار عمومی جامعه شوند، رژیم صهیونیستی به دنبال خفه کردن صدای اطلاع‌رسانی در غزه، کرانه باختری، لبنان و سایر نقاط بوده است.

نمایندگان در جلسه علنی امروز، اول آذر، مجلس شورای اسلامی،اجزای بند(ت) ماده ۵۷ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی به بیان یکی از عوامل عدم استجابت دعا پرداخته‌اند.
زیر آسمان این شهر، آدم‌های بزرگی زیسته‌اند. برخی از آنها با وجود اینکه سال‌هاست چهره در نقاب خاک کشیده‌اند اما یادگاری‌هایی به جا گذاشته‌اند که نام و یادشان را تا ابد در دل اهالی شهر زنده نگه می‌دارد.
پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن در حالی‌ ٢٨ آبان از کانادا به ایران می‌رسد، که قرار است علاوه بر تهران، در شهرهای یزد و ندوشن نیز تشییع شود و با ایجاد این تغییرات، دوم آذرماه در نیشابور به خاک سپرده خواهد شد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید کاغذ در کشور حدود ۵ هزار تن بود. هدف اصلی ما این بود که طی 2 سال در کاغذ تحریر و فرهنگی به خودکفایی برسیم. امروز دقیقاً به عدد ۸۰ هزار تن در تولید کاغذ رسیده‌ایم.
ترجمه «دوردست‌ها»، «من نمی‌خواهم یک موش کوچولو باشم» و «شیائو و پدرش کجا رفتند؟» نوشته چائو وِن شوان برای بچه‌ها منتشر شد.