رونمایی از کتاب «لوازم تنهایی» در محفل شعر خوانی «سیب نقره ای»

آیین رونمایی از کتاب «لوازم تنهایی»، نقد صد شعر کوتاه معاصر به قلم حمیدرضا شکارسری، با حضور این شاعر و منتقد، در دومین ویژه برنامه «خط به خط» در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.
تصویر رونمایی از کتاب «لوازم تنهایی» در محفل شعر خوانی «سیب نقره ای»

به گزارش سایت خبری پرسون، خدیجه مهدی‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری درباره این ویژه‌برنامه می‌گوید: «آیین رونمایی از کتاب «لوازم تنهایی» با حضور حمیدرضا شکارسری در دومین ویژه برنامه «خط به خط» با حضور جمعی از صاحب نظران و اهالی قلم و شاعران معاصر با مشارکت نشر هزاره ققنوس اجرا می‌شود. حمیدرضا شکارسری، شاعر، پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی با نوشتن ده‌ها مقاله و نقد شعر در نشریات و جراید کشور جزو شاعران پر کار معاصر محسوب می شود. همچنین او دبیر علمی چندین کنگره و همایش ادبی و داوری چندین مسابقه شعر را در کارنامه‌ فعالیت‌های خود دارد.

کتاب حماسه کلمات او که مجموعه نقد و بررسی بیست سال شعر دفاع مقدس است در سال ٨٠ به عنوان اثر برگزیده جشنواره دو سالانه کتاب دفاع مقدس در بخش شعر انتخاب شده‌است. شکارسری از ۱۶ سالگی به سرودن شعر می‌پرداخت و در سال ۱۳۶۲ برای اولین بار غزلی از او در مجله‌ای به چاپ رسید. سپس از سال ۱۳۶۵ به طور جدی وارد عرصه شعر شد. از سال ۱۳۷۱ نیز کار نقد شعر را شروع کرد.»

مهدی پور در ادامه می‌افزاید: «شکارسری با اولین کتاب مجموعه شعر خود در سال ۱۳۷۵ با عنوان «باز جمعه‌ای گذشت» وارد دنیای نشر شد. از وی تاکنون بیش از ۲۰ جلد کتاب شعر و پژوهش ادبی منتشر شده است. »

محفل ادبی «سیب نقره ای» فرصت مناسبی برای دور هم جمع شدن افراد علاقه‌مند به ادبیات و اشتراک دیدگاه‌ها و آثار ادبی است. این ویژه برنامه ماهانه میزبان فعالیت کانون‌ها، محافل و گروه های ادبی شهر تهران خواهد بود و در این برنامه، شاعران، نویسندگان و داستان‌نویسان آثار خود را به نمایش گذاشته و با حضور گروه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری به تبادل نظر و بحث پیرامون موضوعات ادبی می پردازند.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند به نشانی میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیر قلی، فرهنگسرای عطار نیشابوری مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۱۳۵۵۵۳ تماس بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین

600416