کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کتاب «جعبه جادویی بخش خصوصی؛ جامعه‌شناسی سریال‌سازی شبکه نمایش خانگی نوشته نازنین بهرامی به‌زودی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر می‌شود.
آمدن کرونا و تعطیلی نمایشگاه کتاب، زنجیره فروشندگان، توزیع کنندگان و ناشران کتاب را مجبور کرد به فضای مجازی روی آوردند. نفس های کوتاهی در این فضا می کشند، اما کافی نیست.
کتاب «از غذای جسم تا غذای جان» (پرسش و پاسخ‌هایی با پروفسور حبیب‌الله هدایت، پدر علم تغذیۀ ایران)، نوشته دکتر حسین علیان در شیراز منتشر شد.
کتاب «بازیگری در ٣۶ کارگاه» نوشته پوریا عبدی منتشر شد. این کتاب با مقدمه‌هایی از رویا افشار و ابوالفضل جلیلی در ٢٩۶ صفحه با شمارگان ۵٠٠ نسخه و قیمت ۵۵هزار تومان توسط انتشارات نظام‌الملک منتشر شده است.
مجموعه «آوازِ راز-دارها »، دربرگیرنده گزیده شعرهای دو دفتر از شاعر شیرازی «احسان براهیمی» به همت انتشارات سمت روشن کلمه راهی بازار نشر شد.
رئیس کمیته تالیف و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای استان یزد خبر داد؛

تالیف ۴۰ عنوان کتاب در دومین کنگره ملی 4 هزار شهید استان دارالعباده  یزد

رئیس کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای استان یزد در جمع خبرنگاران  گفت: در این کنگره ۴۰ عنوان کتاب تالیف و ۴۰ کتاب کنگره اول نیز تحلیل می شود.
تازه‌ترین کتاب احمد بشیریه، قاضی بازنشسته دیوان‌عالی کشور با عنوان «آخرین حکم یک قاضی» توسط انتشارات نگاه معاصر منتشر شد.

در گفت‌وگوی پرسون با نویسنده دفاع مقدس مطرح شد؛

کتاب‌های شبه‌روشنفکران به فروش نمی‌رود/ علیه ما جوسازی می‌کنند

نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: جوسازی‌های رسانه‌ای توسط شبه‌روشنفکرها برای بدنام کردن ادبیات پایداری به دلیل پایین بودن استقبال عمومی از آثارشان است.
انتشار کتاب زندگینامه امیرحسین مقصودلو

تتلو هم نویسنده شد!

کتاب زندگینامه امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو، خواننده ایرانی انتشار یافت.

گفت‌وگو با محمدرضا عبدالملکیان؛

از تهران شهریار و نیما تا کوچ معلم

تهران در صدسال گذشته علاوه بر این که محل شکل‌گیری عمده حوادث تاریخی و اجتماعی بوده، محل پرورش بسیاری از شاعران و ادیبان نیز بوده است. شاعران و ادیبانی که همچون حوادث تاریخی، تأثیر عمیقی بر روند ادبیات معاصر گذاشته‌اند.
«این عشق هیولایی» هم‌قیمتِ دیوان حافظ

پیش‌فروش کتاب شعر خواننده پرطرفدار

در روزهایی که بازار نشر به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی رو‌ به‌ روست کتاب شعر«محسن چاوشی» خواننده پرطرفدار کشور با قیمت ۷۰ و ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
مسؤول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس، گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از علاقه‌مندان نقد شعر و مباحث نقد ادبی دعوت کرد در سلسله جلسات مجازی نقد شعر حضور یابند.
«ماهو»، اولین مجموعه از داستان‌های کوتاه نوجوان توسط انجمن ادبی حیرت روانه بازار چاپ و نشر کتاب خواهد شد.
انتشارات یک‌صفحه‌ای با تولید محتواهای خواندنی و ارزشمند، مدت‌هاست که در نبرد با بی‌میلی و بی‌رغبتی به مطالعه پیروز شده است. در این روزهای کرونایی نیز، خلاقیت‌هایی نو در تولید و ارائه محتوا بر سیل مخاطبان کتاب‌های یک‌صفحه‌ای افزوده است.