کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

بنابر اخباری که جهانشیر یاراحمدی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر بیان کرد، شش نمایشنامه از استاد احمد آرام منتشر شده است.
معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اصلاح فرایند دسترسی اسناد کشور پس از 50 سال خبر داد و گفت: با این اصلاح چهارمیلیون و 200 هزار پرونده اسنادی دسترسی به داده یا فراداده یا عنوان به طور کلی آزاد و برای مردم قابل استفاده شده است، همچنین طرح سند به مثابه وثیقه با همکاری بانک‌ها، برنامه‌ریزی و در حال پیگیری است.
دبیر اولین جشنواره کتاب‌خوان و رسانه از برگزاری اختتامیه این جشنواره در ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی خبر داد و از اصحاب رسانه برای استفاده از مهلت باقی مانده تا اول اردیبهشت ماه برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.
رمان «بیکران تنهایی» نوشته آصف هرمزی که داستان عاشقانه‌ای را در جریان یک فضای ایلیاتی روایت می‌کند، منتشر شد.

کتاب «عبور از سینمای سانسور؛ تاملاتی در فیلم سازی غیرطبیعی ایران» نوشته وحید جلیلی به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛

پویش «کتاب در حرکت» به درب منازل رسید

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه پویش «کتاب در حرکت»، در اقدامی جدید با همکاری شهرداری تهران، کتاب های اهدایی این سازمان را علاوه بر فرهنگسراها در 22 منطقه تهران، به صورت رایگان به درب منازل تحویل داد.
گاهی فکر می کنم شاید دیگران تصور کنند این بابا عشق نوشتن داره! و البته فکر کنم درست فکر می کنند! به هر حال این مدت که جسته و گریخته خاطرات سیمین بهبهانی رو به توصیه دوستم آقای هرندی عزیز می خوندم، فکر کردم یک مروری بر اون داشته باشم.
نگاهی به کتاب‌های عامه پسند در پرسون؛

سوپ زرد لای قفسه های کتاب! / ترویج ابتذال در رمان های «سمی»

می گویند کتاب غذای روح است اما باور کنید حتی این مطلب هم اغراق آمیز به نظر می رسد؛ برای درک بهتر این موضوع کافی است نگاهی به برخی از کتابهای موجود در بازار بیندازید. تعداد رمان های مبتذل نسبت به یک دهه پیش دو برابر شده است.
یک نویسنده کتاب گفت: عید امسال تهران هستم و کتابی را که نرسیدم این روزها بنویسم را به پایان می رسانم و به مردم توصیه می کنم به خاطر عزیزانمان که دوستشان داریم مراسم دید و بازدید نوروز را مجازی برگزار کنیم.

مجموعه داستان «وادی صنوبرهای لرزان» و گزیده داستان «خاکستر علفزار سوخته» از پوروین محسنی آزاد به تازگی راهی بازار کتاب شده است.

ماهیدشتی؛ نویسنده شهیر کُرد در گفت وگو با پرسون:

نویسنده غیرمتعهد؛ هنرش به درد کافه نشین ها و شطرنج بازانِ بی درد می خورد

نباید فراموش کرد هر نویسنده و هنرمندی که عوامل مهم و حیاتی اجتماع را فراموش کند، قلم و هنر و نوشته اش فقط به درد کافه نشین ها و شطرنج بازانِ بی درد و حسابگر و فرصت طلب می خورد.