برخی عوامل به جای مبلغ چک قراردادشان عنوان «هدیه» نوشتند؛

صحبت های «امین زندگانی» درباره نخستین تجربه کارگردانی ‌اش

نشست خبری عوامل تولید فیلم سینمایی «کتاب سرخ» اولین تجربه کارگردانی «امین زندگانی» در یزد به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برگزار شد. زندگانی در در این نشست از تولید این فیلم گفت.
تصویر صحبت های «امین زندگانی» درباره نخستین تجربه کارگردانی ‌اش

به گزارش سایت خبری پرسون، «امین زندگانی» در نشست خبری عوامل تولید فیلم سینمایی «کتاب سرخ» که اولین تجربه کارگردانی‌اش در سینماست، گفت: این فیلم سینمایی که اکنون مراحل فیلمبرداری خود را در نخلستانهای شهرستان بافق دنبال می‌کند، در مورد سندیت واقعه عاشورا بنا بر یک روایت تاریخی است که به تهیه کنندگی «محمد مصری‌پور» و «زهرا اسحاقیان» با نقش آفرینی بازیگرانی مانند «الیکا عبدالرزاقی»، «فریبا متخصص»، «بهار قاسمیان» و «امیرارسلان رزمی» و دیگر عوامل در حال تولید است.

وی به آشناییش با سریالهای یزد و لهجه شیرین یزدیها و معماری کهن این دیار از بچگی و در ادامه آداب و فرهنگ غنی مردمان دارالعباده اشاره و از این که اولین تجربه کارگردانیش را در یزد کلید می‌زند، ابزار خرسندی کرد و گفت: امیدوارم روزی در شهر یزد، خدمت‌گذار اثری با مشارکت و نقش آفرینی عوامل بومی یزد باشد.

زندگانی در این نشست که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در هتل داد برگزار شد، در مورد نوع پند این فیلم سینمایی به نسل جوان در مورد واقعه عاشورا، اظهار کرد: اصولاً وظیفه سینما و فیلم سینمایی پند دادن نیست بلکه آدرس دهی برای شهود است.

وی افزود: به نظر مان عاشورا همیشه و در هر زمان و برای هر کسی پیش می‌آید لذا هر کسی که در مسیر جوانمردی و بیان حقیقت قدم برمی‌دارد، در واقع عاشورای خودش را سپری می‌کند و مشخصاً این فیلم بیان می‌کند که «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید».

وی در مورد این که با وجود تولید آثار فاخر گذشته در باب واقعه عاشورا، پیش‌بینی‌اش از بازخورد این فیلم در جامعه چگونه است؟ گفت: انرژی‌های مثبتی برای تولید این اثر گردهم آمده است اما ارائه و نحوه‌ی ارائه آن دغدغه‌ای خارج از اختیارات ماست ولی امیدواریم با توجه به مسیر سهل شده در مراحل تولید به برکت معجزه سیدالشهداء(ع)، در مرحله نمایش آن نیز مسیر همواری را شاهد باشیم و با توجه به ضرب المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» به بازخوردهای مثبت این اثر امیدواریم.

این بازیگر پرسابقه کشورمان در آثار تاریخی در مورد بودجه اندک این فیلم سینمایی در مقایسه با دیگر آثار مشابه نیز گفت: بسیاری از عوامل تولید این فیلم به جای عدد چک قراردادشان عنوان «هدیه» را مرقوم کرده‌اند ولی به نحوی در این اثر ایفای نقش کرده‌اند که هزینه ساخت این فیلم میلیاردی متصور خواهد شد.

«محمد مصری پور» از تهیه کنندگان این اثر سینمایی نیز گفت: تولید این اثر را با بودجه‌ای بسیار کم و با همت و توان بالای عوامل تولید به ویژه «امین زندگانی» به عنوان کارگردان این اثر پیش می‌بریم.

وی با اشاره به شکل گیری تولید این اثر سینمایی از ویژه برنامه‌ای در شبکه سحر، گفت: پس از بازنویسی ۱۶ باره‌ی فیلم نامه، فیلمبرداری این اثر با تصویربرداری «مهراب افراسیابی» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در لوکیشن جاده کرج به مدت ۹ روز آغاز شد ولی در ادامه به مدت یک ماه کار تولید فیلم متوقف شد و اواخر ماه خرداد در شهرک سینمایی نورتابان مجدداً دنبال شد و اکنون نیز بخشهایی از فیلم در حال فیلمبرداری در نخلستانهای بافق استان یزد است و تمام تلاش خود را داریم تا «کتاب سرخ» به جشنواره فجر امسال برسد.

مصری‌پور در ادامه از همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و تمام حامیان این فیلم سینمایی در یزد به ویژه «حمید احرامیان» و همچنان تمام عوامل تولید این اثر سینمایی قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در این اثر که با موضوع سیدالشهدا(ع) در حال تولید است تاکنون با هیچ مانعی مواجه نشده‌ایم.

«بهار قاسمیان» از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هم در این نشست گفت: در این داستان زنانی را می‌بینیم که ظلم را نمی‌پذیرند و در برابر آن تا پای جان مقابل جور و ستم مبارزه می‌کنند و می‌ایستند.

«جمال الدین عزیزی» شهردار شهر میراث جهانی یزد هم در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به عوامل تولید فیلم سینمایی «کتاب سرخ»، از تلاش شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای همراهی با رویدادهای فرهنگی هنری مرتبط با فرهنگ شهر یزد به عنوان حسینیه ایران در کنار برنامه‌های معمول شهرداری‌ها خبر داد.

وی در این نشست که با حضور «سید محمد رستگاری» فرماندار یزد برگزار شد، گفت: از دیرباز عاشورا و عزاداری‌های ماه محرم در شهر یزد حال و هوای خاصی داشته و این که فیلمی در این ارتباط در این دیار ساخته می‌شود که هم بخشی از قیام عاشورا را به تصویر می‌کشد و هم فرهنگ و ارادت اهالی حسینیه ایران را به جهانیان معرفی می‌کند، یک رویداد و اتفاق مبارک و خوب است.

327252