قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

رئیس ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور گفت: دولت عراق موافقت کرد حداکثر ۳۰ هزار نفر می توانند در مراسم اربعین شرکت کنند. این افراد حتما باید ۷۲ ساعت قبل از سفر تست منفی پی.سی.ار ارائه دهند.
همزمان با اعلام موافقت دولت عراق برای حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین، پیش ثبت‌نام اربعین متوقف شد. بنا براعلام کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین قرار بود پیش ثبت‌نام از امروز آغاز شود.

دولت عراق اعلام کرده در اربعین فقط مرزهای هوایی را به روی زائران باز می‌کند و آن‌ها را بدون ویزا نمی‌پذیرد.

در حالی‌که هنوز موضع عراق درباره اربعین در شرایط کرونایی امسال اعلام نشده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین زمان و شرایط پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان زیارت کربلا در اربعین را اعلام کرد.

مسؤول واحد مراسم و محافل آستان مقدس بانوی کرامت گفت: خطبه امام سجاد(ع) بیست و پنجم ماه محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و نوای حسن شالبافان در حرم حضرت معصومه(س) خوانده می‌شود.
روایت زیر را از کتاب «جامع الأخبار» بخوانید.

در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج مطرح شد؛

درخواست ارزان شدن هزینه حج از دولت / عراق درباره اربعین تعلل می کند

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت درحالی که از دولت درخواست کرد برای کاهش قیمت حج اقدام کند، اعلام کرد عراق درباره چگونگی حضور در اربعین به ایران هنوز اطلاع نداده است.

روایت زیر را از کتاب «کنزالعمّال» بخوانید.

دلنوشته کریم فیضی به یاد استاد علامه محمدرضا حکیمی؛

پشت و پناهی که دیگر نیست

پژوهشگر قرآنی و از شاگردان قدیمی علامه حکیمی در پی درگذشت وی دلنوشته ای را منتشر کرد.
پخش زنده ۸۴۲ هیئت مذهبی در ایام محرم

عزاداری آنلاین محرم در آپارات

در دهه اول محرم امسال، همچون سال گذشته همزمان با موج پنجم گسترش ویروس کرونا در کشور، آپارات علاوه بر پخش مراسم عزای امام حسین (ع) در هیئات مذهبی، سخنرانی وعاظ معروف را نیز به صورت مستقیم پخش کرد. پخش زنده هیئت‌های عزاداری در محرم امسال در آپارات، ۶۲۹ هزار و ۸۴۳ بازدید یکتا داشته است.
مداحان برجسته ایرانی در حسینیه مرحوم حاج داوود العاشور در شهر ابوالخصیب (بصره) در شب‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ ماه محرم (سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه) ۹ تا ۱۱ شهریور، ساعت ۲۱ به وقت ایران مداحی می کنند.