قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

یکی از مداحان پیشکسوت کشور شب گذشته به علت تشنج در بیمارستان بستری شد. علی خورشیدی ، مداح پیشکسوت و پیرغلام قمی که ۳۰ سال در مسجد جمکران دعای توسل خواند، از دیشب به حالت اغما رفت.
روح الله عبداللهی، مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا و ابلاغ ممنوعیت اجرای مراسم اعتکاف رجبیه و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم غفلت از ماه رجب به دلیل شرایطی که امکان اجتماعات عبادی و معنوی میسر نیست و این موضوع نباید مانع شود تا از برکات این ماه غافل شویم لذا این سازمان در نظر دارد در ایام پرفیض اعتکاف اقدامات جایگزینی را با هدف حفظ حال و هوای معنوی این ایام برگزار نماید.
مه‌گرفتگی و طوفان در حرم امام علی (ع) موجب پراکندگی زوار از ایوان نجف شد و بیشتر زائران دراطراف ضریح امام علی (ع) و صحن حضرت زهرا (س) به زیارت پرداختند.

با حضور روئسای اداره قرآن و عترت و فرهنگی انجام شد؛

برگزاری کارگاه توجیهی اولین جشنواره هنر قرآنی دانش به صورت مجازی

کارگاه توجیهی اولین جشنواره هنر قرآنی دانش به صورت مجازی با حضور روئسای ادارات قرآن، عترت و نماز و همچنین اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.
در بیانیه جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه و مبلغان سراسر کشور عنوان شد:

انتقاد از ولنگاری فرهنگی و تورم افسارگسیخته و طاقت‌فرسا

جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه در بیانیه ای تاکید کردند: هنوز گروهی از تصمیم گیران آدرس اشتباه به مردم می‌دهند و حل مشکلات را در مذاکره با آمریکا می‌دانند و از خسارت‌های وارده عبرت نمی‌گیرند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت خبر داد؛

واریز مازاد هزینه حج ۹۸ به حساب زائران

آزاد گفت: بنا به دستور رئیس سازمان حج و زیارت، مقرر شده به تناسب گروه قیمتی کاروان‌ها، مازاد دریافتی به حساب زائران حج ۹۸ واریز شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران:

ارائه‌ خدمت موثر و تخصصی، نیازمند دقت و توجه است

حجت الاسلام سهرابی با تأکید بر شناخت زیست‌ بوم‌هایی که نیروهای جهادی وارد آن می‌شوند ادامه داد: برای اینکه بتوانیم خدمت مؤثری داشته باشیم نیاز به توجه و دقت بیشتری داریم و صرف ورود ما با هدف کمک به یک عرصه همه مسائل را حل نمی‌کند.
خداحافظ مرد قصه‌گو

حجت الاسلام راستگو درگذشت

حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن راستگو کارشناس مسایل دینی امروز دوم آذرماه درگذشت.
مسئول اطلاع‌رسانی عملیات حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: از تمام مداحانٰ روحانیون، هیأتی‌ها، نمازگزاران مساجد و عموم مردم می‌خواهیم در پویش اهدای خون شرکت کنند.
مدیرکل تبلیغات استان تهران تشریح کرد؛

فعالیت‌های جهادی برای مقابله با موج سوم کرونا

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به فعالیت های جهادی در موج سوم کرونا، گفت: در استان تهران در ۱۰ بیمارستان به‌طور قطعی و کامل نیروهای جهادی در حال خدمت هستند و در بعضی از مراکز درمانی که پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری دارند در حال رایزنی برای ورود هستیم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: اربعین حسینی سالهاست دیگر فقط یک مراسم آئینی نیست بلکه به یک جریان عظیم تاریخی تبدیل شده که بزرگترین تجمع جهان را در طول تاریخ بشریت رقم زده است.
در آستانه اربعین حسینی، کمپین #به_تو_از_دور_سلام، در فضای مجازی به راه افتاده است. در این کمپین، از همه خانواده‌ها دعوت شده تا در روز اربعین، ساعت ۱۰ صبح، با حضور روی پشت بام‌ها و ایوان منازل، زیارت اربعین را بخوانند.

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: با توجه به شرایط موجود شیوع بیماری کرونا و رایزنی‌های قبلی با مسئولان عراقی، امکان عزیمت موکب‌های اربعین برای ارائه خدمات به کشور عراق وجود نداشته و این امر کاملاً منتفی است.