موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

نمایشگاه گروهی  هنرهای تجسمی آذرگان با هنربانی بهداد نجفی اسدالهی و شرکت ۲۲ هنرمند رشته های نقاشی و مجسمه سازی در گالری جهان نما برگزار می شود.

لیلی گلستان می‌گوید احساس می‌کند در همه زندگی‌اش، چیزی حمل کرده‌ است. او می‌افزاید مهدی سحابی هم همین‌طور بود؛ هم نقاشی می‌کرد، هم ترجمه می‌کرد، هم مجسمه می‌ساخت، هم کار چوب و نجاری می‌کرد و... او تاکید می‌کند هر دو از این لحاظ که از صبح تا شب، کاری برای انجام‌دادن داشتند و تعهد و مسئولیت انجام‌دادن کاری را بر دوش می‌کشیدند بسیار شبیه یکدیگر بودند.

قطعه «گل‌وبلبلِ» نادر مشایخی برای «پروژه‌ بیست»؛ به مناسبت بیست سالگی گروه موسیقی یارآوا تصنیف و ضبط شد.
نشست هم‌اندیشی دبیران ادوار جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور محمود شالویی، هادی مظفری، سید عباس میرهاشمی، عبدالرحیم سیاهکارزاده، اردشیر میرمنگره و احسان آقایی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.
نمایشگاه عکس فیلم‌های مسعود کیمیایی به نام «غزل غزل‌های کیمیایی» از ۲۸ آبان تا ۴ آذر ماه و پس از آن نخستین نمایشگاه نقاشی‌های این کارگردان پیشکسوت سینما در گالری گلستان برپا می‌شود.
ماساتو تانی استاد دانشگاه کوبه ژاپن و هنرمند ژاپنی که به موسیقی سنتی ایرانی تسلط داشته و سنتور را به صورت حرفه‌ای می‌نوازد، به تازگی کتاب "بداهه نوازی در موسیقی سنتی ایران" را منتشر کرد.
مراسم تشییع پیکر پورنگ پورشیرازی _ نوازنده کنترباس _ جهارشنبه ۱۹ آبان از مقابل تالار وحدت با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده آن مرحوم به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) در حال برگزاری است.
در مجله پرسون قصد داریم هر هفته به ابعاد مختلف زندگی افراد مشهور بپردازیم. امروز خالی از لطف نخواهد بود اگر بخواهیم مروری بر زندگینامه خواننده بزرگ کشورمان یعنی محسن چاوشی داشته باشیم. با ما همراه شوید.
پیکر «کامبیز درم‌بخش»، هنرمند پرآوازه کارتونیست معاصر ایران، روز سه‌شنبه (۱۸ آبان) از مقابل خانه هنرمندان ایران به سوی خانه ابدی بدرقه شد تا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.
اجراهای زنده موسیقی بعد از ۲ سال دوری و دلتنگی اهالی هنر و علاقه‌مندان از آذرماه امسال حیات دوباره می‌گیرند و سالن‌های کنسرت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میزبان مردم می‌شوند.
کامبیز درمبخش، هنرمند پیشکسوت که تأثیر قابل توجهی بر هنر کاریکاتور در ایران داشت، روز گذشته با تمام تلاش‌هایی که در زمینه فرهنگی ـ هنری انجام داد، نهایتا به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان آتیه جان خود را از دست داد.
کامبیز درمبخش، کاریکاتوریست پیشکسوت ایرانی حدود یک ماه است که درگیر ویروس کرونا بوده و اکنون در بیمارستان آتیه تهران بستری است.
موسیقی متن فیلم «پوست» ساخته بامداد افشار، برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین موسیقی از سی‌وهشتمین جشنواره‌ی فیلم فجر، هم‌زمان با اکران این فیلم منتشر شد و در سکوهای بین‌المللی عرضه‌ی موسیقی از جمله اسپاتیفای و آی‌تونز در گوش‌رس است.