موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

علی صادقی بازیگر تلویزیون و سینما با همراهی علی امیرشاهی آهنگساز به‌زودی با انتشار یک اثر موسیقایی بی‌کلام با نامی متفاوت فصل تازه‌ای از فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.
«قاب عکس کهنه» یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی است که به‌تازگی با استفاده از اشعار مصطفی طالبی و هوشنگ ابتهاج به آهنگسازی بهنام ارجمندی و خوانندگی علیرضا وکیلی‌منش منتشر شده است.
علی رهبری (آهنگساز و رهبر ارکستر) تازه‌ترین کنسرت خود را در شهر ازمیر ترکیه برگزار می‌کند.
نمایشگاه عکس‌های محمد احصایی، اسلایدهای رنگی که او در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ گرفته و در بخش بزرگی از آن‌ها، نماهایی از موزه‌های جهان را به ثبت رسانده است، نخستین نمایشگاهی است که گالری گلستان پس از شیوع کرونا به صورت حضوری برگزار می‌کند.
روح‌الله کبیر سلطانی مدیر خدمات رفاهی خانه مداحان اهل البیت (ع) گفت: طی تفاهم‌نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید، بنا شد، تمامی مداحان استان تهران که در شغلی مشغول به کار هستند و جواز کسب دارند، وام قرض‌الحسنه 30 تا 60 میلیون دریافت کنند.
امید معنوی خواننده آیینی آلبوم جدید موسیقی خود را با عنوان "هلال رویت شد" یکشنبه شب در آیینی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان و جمعی از مسوولان محلی آران و بیدگل رونمایی کرد.
ادل شاید یکی از پولدارترین و محبوب‌ترین خواننده‌های دنیا باشد اما کمتر کسی می‌تواند حدس بزند ارزشمندترین یادگاری که در زندگی دارد چیست.
نمایشگاه «پرسونا» شامل آثار اندی وارهول روز یکشنبه دوم آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد و به جای آن نمایشگاه «مروری بر آثار مهدی سحابی» در موزه هنرهای معاصر تهران برپا می‌شود.
کنسرت سنتی «پرسه در خمسه» با خوانندگی حسام‌الدین سراج به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ شاعر پر آوازه ایرانی، نظام گنجوی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
این روزها سالن‌های سینما و تئاتر فعالیت خود را با اکران فیلم‌های جدید و نمایش‌های در صف اجرا، از سر گرفته‌اند. گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت هم درهایشان به روی مراجعه‌کنندگان باز است، اما انگار کسی که بخواهد کنسرت موسیقی برود، جایی را برای رفتن نمی‌یابد و تنها چاره‌اش این است که سفری به کیش داشته باشد.