درگذشت نوازنده برجسته ترکمن

حاجی‌گلدی برزین، کمانچه‌نواز برجسته‌ ترکمن درگذشت
تصویر درگذشت نوازنده برجسته ترکمن

به گزارش سایت خبری پرسون، علی مغازه‌ای، از درگذشت حاجی‌گلدی برزین، کمانچه‌نواز برجسته‌ ترکمن در تنگدستی، رنج و انزوا خبر داد.

علی مغازه‌ای، پژوهشگر، مولف، محقق و منتقد موسیقی با اعلام خبر درگذشت حاجی‌گلدی برزین (گرکزی) او را یکی از معدود نوازندگان کمانچه و به تعبیر ترکمانان کمانچه‌کش یا قیچاقچی برجسته‌ ترکمن خواند.

او با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت:

«تسلیت به موسیقی و هنرمندان ترکمن

حاجی‌گلدی برزین (گرکزی) کمانچه‌نواز برجسته‌ ترکمن پس از تحمل چند سال درد و بیماری در تنگدستی و رنج و انزوا از دنیا رفت.

(چهارشنبه هفتم اردیبهشت) پسرش تماس داشت تا بپرسد چگونه می‌توانیم توجه مسئولان را برای اندکی مساعدت جلب کنیم چراکه در این روزگار سخت، تاب و توان خانواده به واقع به انتها رسیده و چاره ندارند و لازم است از جایی یا کسی کمک بگیرند تا بتوانند از پس مخارج درمان و نگاه‌داری پرهزینه و گزاف بیمارستانی و پزشکی برآیند.

او یکی از معدود نوازندگان کمانچه و به تعبیر ترکمانان کمانچه‌کش یا قیچاقچی برجسته‌ ترکمن بود که زاده و زیسته‌ روستای گرکز در چند کیلومتری شهر کلاله بود و سال‌های طولانی با کمانچه‌اش، بخشی یا باغشی‌های ترکمن به خصوص برادرش عاشورگلدی برزین را همراهی کرده بود.

زنده‌یاد حاجی‌گلدی سال‌های آخر را با بیماری در ناحیه‌ ستون فقرات سپری کرد و در چند ماه اخیر بعد از شکستن استخوان پا به طور کامل زمین‌گیر و دچار زخم بستر شد.
این فقدان را به موسیقی و مردم ترکمن تسلیت می‌گویم.»

منبع: همشهری‌آنلاین

394904