باغ‌موزه وزیری میزبان جشنواره موسیقی نواحی

نشست خبری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران صبح ۲۱ مهرماه با حضور محمدرضا علیزاده(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان)، محمدعلی مرآتی(دبیر جشنواره) و علی نیکنام انزابی(مدیر عامل انجمن موسیقی ایران)، برگزار شد.
تصویر باغ‌موزه وزیری میزبان جشنواره موسیقی نواحی

به گزارش سایت خبری پرسون، در ابتدای این نشست محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در سخنانی مطرح کرد: با وجود اینکه دوره سیزدهم با شیوع بیماری کرونا همزمان شد اما به همت مسئولان، چراغ این جشنواره خاموش نماند. سال قبل جشنواره موسیقی نواحی ایران به صورت آنلاین برگزار شد و خوشبختانه تهدیدها تبدیل به فرصت شدند و ما خارج از مرزهای ایران هم در بستر فضای مجازی مخاطب داشتیم.

مدیر اجرایی جشنواره همچنین گفت: امسال با دشواری و همچنان با وجود اپیدمی با همراهی مدیران عالی کشور شاهد برگزاری جشنواره چهاردهم در کرمان هستیم و میزبان ۱۱۰ هنرمند و عوامل اجرایی در استان کرمان هستیم.

وی درباره بخش اجرایی جشنواره توضیح داد: در حوزه اجرایی، ما جلسات ستاد را در کرمان و تهران داشته‌ایم که بخشی از این جلسات حضوری و بخشی آنلاین بود. امسال تصمیم گرفتیم تغییراتی نسبت به دو سال گذشته داشته باشیم و محل برگزاری جشنواره که پیش از این کاروانسرای گنجعلی‌خان بود را به باغ موزه وزیری که یکی از مراکز تاریخی کرمان مربوط به دوره قاجار است و مرمت شده است، انتقال دادیم. معتقدیم «باغ موزه» محل شایسته‌ای برای میزبانی جشنواره است. همچنین تمام ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان در اختیار جشنواره قرار خواهد گرفت و تعامل خوبی در سطوح مختلف استان داشته‌ایم.

او همچنین اعلام کرد: سال گذشته جشنواره به دلیل شرایط موجود فقط به صورت آنلاین بود اما امسال هم از فضای باز استان استفاده می‌کنیم و هم ظرفیت مجازی را خواهیم داشت. رفسنجان، سیرجان و شهربابک هم به احتمال زیاد میزبان جشنواره خواهند شد و در حال رایزنی با ستاد کرونا درباره میزبانی‌ها هستیم.

علیزاده همچنین از برگزاری برنامه زنده اینترنتی از برنامه‌ها، نکوداشت درگذشتگان عرصه موسیقی نواحی و نمایشگاه عکس جشنواره در ادوار مختلف در کنار اجراهای جشنواره چهاردهم خبر داد.

منبع: تسنیم

365492